سجاده فرش کاشان – طرح حرم

سجاده فرش کاشان

سجاده فرش کاشان معروف ترین و پرفروش ترین قالی ماشینی برای مساجد و نمازخانه ها محسوب می شود.
جدیدترین طرح فرش مسجدی کاشان طرح حرم می باشد که توسط طراحان زبده قالی ماشینی مخصوص اماکن مذهبی تهیه گردیده است تا به زیبایی فضای داخلی مساجد کمک کند.
فرش های نماز در طاقه های طولی بافته می شوند؛ به همین دلیل این نوع قالی ها در شرکت های سجاده بافی برای متراژهای بالا تولید و به بازار عرضه می گردد.
قابل ذکر است که شرکت سبحان به طور اختصاصی صرفا فرش ماشینی مسجدی تولید می کند و برای خرید قالی ماشینی منزل باید به کارخانجات دیگر همکاران ما مراجعه فرمایید.
به منظور دریافت مشاوره رایگان در مورد اینکه چگونه فرش سجاده ای مناسب را انتخاب کنید و یا اینکه چگونه سفارشتان را ثبت کنید، با مدیریت فروش شرکت سبحان در تماس باشید.

بافت سجاده فرش کاشان طرح حرم

فرش سجاده ای طرح حرم تقریبا تنها نقشه ای هست که هم به صورت محرابی و هم به صورت غیر محرابی آماده تولید شده است. نقشه فرش محرابی و فرش تشریفاتی حرم را در ادامه برایتان قرار دادیم که توسط شرکت سبحان بافته می شود:

فرش سجاده ای کاشان رنگ سبز طرح حرم تشریفاتی
فرش سجاده ای کاشان رنگ سبز طرح حرم تشریفاتی
سجاده فرش کاشان رنگ سبز طرح حرم محرابی
سجاده فرش کاشان رنگ سبز طرح حرم محرابی

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده کردید، نقش مایه ی اصلی سجاده فرش کاشان طرح حرم دارای گل و بوته های ریز و درشت به همراه یک ترنج مدور مرکزی است. این نقشه به زیبایی نقش های سنتی و جدید را با یکدیگر تلفیق کرده است.

رنگبندی های فرش سجاده کاشان طرح حرم

کارخانه سبحان فرش های سجاده ای خود را با رنگبندی های متناسب برای اماکن مذهبی به تولید می رساند. همانطور که می دانید رنگ هایی که بیشتر در نماهای داخلی و خارجی مساجد مورد استفاده قرار می گیرند، آبی و سبز هستند.

بدین ترتیب سه رنگ اصلی شرکت سبحان برای رنگ زمینه سجاده فرش کاشان به شرح زیر خواهد بود:

  1. سبز عربستانی (سبز یشمی)
  2. آبی فیروزه ای
  3. قرمز لاکی و یا قرمز روناسی

البته رنگ های زمینه دیگری هم قابل بافت هستند مثل سرمه ای و یا بادامی. سرمه ای قدری فضای مسجد و نمازخانه را تیره می کند و به همین خاطر پیشنهاد نمی کنیم. رنگ بادامی را هم به کسانی پیشنهاد می کنیم که تمایل دارند تا به وسیله ی فرش ها، محیط را روشنتر جلوه دهد.

سجاده فرش کاشان رنگ آبی طرح حرم محرابی
سجاده فرش کاشان رنگ آبی طرح حرم محرابی

نکته: توجه داشته باشید که علاوه بر رنگبندی های ذکر شده در بالا، ممکن است که یک رنگ دیگر مانند گردویی مدنظرتان باشد که در این مورد باید متراژ بالایی مثلا 1000 متر مربع سفارش داشته باشید تا تعویض رنگ برای شرکت مقرون به صرفه باشد.

تعداد گره های سجاده فرش کاشان طرح حرم

گره در قالی ماشینی با اصطلاح شانه و تراکم بیان می شود. از آنجاییکه فرش سجاده ای حرم (هم طرح محرابی و هم طرح تشریفاتی) دارای یک زمینه ی شلوغ و پر از گل و بوته است، باید با تعداد شانه و تراکم بالا بافته بشود تا رخ مناسبی پس از تولید داشته باشد.

عموما سجاده فرش کاشان یا 500 شانه تولید می شود یا 700 شانه؛ نقشه هایی که زمینه ی پر نقش و یا شلوغی دارند، امکان بافتشان به صورت 500 شانه نیست. از همین رو طرح حرم هم به صورت 700 شانه و با تراکم های مختلف تولید می گردد که در جدول زیر مشخص شده اند.

ردیف تعداد شانه میزان تراکم جنس نخ درجه کیفی
1 700 شانه واقعی 2250 100% اکریلیک هیت ست خارجی +A
2 700 شانه واقعی 2100 100% اکریلیک هیت ست خارجی A
3 700 شانه واقعی 1950 100% اکریلیک هیت ست خارجی B
4 700 شانه واقعی 1800 100% اکریلیک هیت ست خارجی C

به این نکته هم توجه داشته باشید فرش های مسجدی 700 شانه شرکت سبحان همگی با نخ 100 در صد اکریلیک بافته می شوند. نخ اکریلیک در مقایسه با سایر جنس نخ ها از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

فرش سجاده ای کاشان رنگ قرمز طرح حرم تشریفاتی
فرش سجاده ای کاشان رنگ قرمز طرح حرم تشریفاتی

قیمت سجاده فرش کاشان چند است؟

قیمت فرش سجاده ای نه به صورت طولی بلکه به صورت متر مربع محاسبه می شود. برای تعیین قیمت فرش ماشینی مسجدی عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد:

شانه و تراکم سجاده فرش کاشان:

به گره های عرضی فرش سجاده، شانه و به گره های طولی نیز تراکم گفته می شود. این گره ها که بسیار ریز هستند از پشت قالی ماشینی قابل رویت و حتی قابل شمارش هستند.

هر چه که بر تعداد این گره ها در یک متر مربع افزوده شود، طبیعتا سجاده فرش کاشان با طرح حرم هم دارای نمای زیباتر و ماندگاری بیشتری خواهد بود. به طور مثال فرش مسجد 700 شانه در مقایسه با 500 شانه کیفیت بهتری داشته و در نتیجه قیمت بیشتری هم خواهد داشت.

الیاف به کار رفته در فرش سجاده:

امروزه جنس الیافی که به عنوان نخ خاب در قالی ماشینی کاربرد دارند، بیشتر شامل سه نوع زیر می باشند:

1. سجاده فرش کاشان با اکریلیک:

بدون شک بهترین نخ برای بافت فرش مسجدی، اکریلیک است. از مزیت های این جنس نخ می توان به منعطف بودن یا خاصیت فنری آن اشاره کرد که تا سال های سال کوبیده نمی شود و نرمی خود را حفظ می کند.

اکریلیک یک نخ مصنوعی است ولی به خاطر شباهت های ظاهری که به پشم دارد، به آن پشم مصنوعی هم می گویند. از دیگر مزایای اکریلیک عمر طولانی آن می باشد.

نکته: فرش های سجاده ای 700 شانه شرکت سبحان که مخصوص مساجد تولید می شوند، تماما 100% اکریلیک هستند و به هیچ عنوان از نخ درصددار یا غیر اکریلیک به عنوان نخ خاب در آن ها استفاده نمی گردد.

2. نخ پلی استر فرش سجاده ای:

پلی استر تقریبا ارزانترین نخ را در تولید سجاده فرش کاشان دارد. این نخ شبیه به پلاستیک می باشد و پس از مدتی استفاده از آن، نرمی اولیه را از دست داده و مثل موکت کاملا سفت و حالت کوبیده ای پیدا می کند.

اگر بودجه ی محدودی دارید به ناچار همین نوع قالی ماشینی را باید برای مسجدتان انتخاب کنید چرا که در مقایسه با سایر جنس نخ ها بسیار ارزانتر می باشد.

3. نخ ورژن یا ورجین:

نخ ورژن نخی است که می تواند مشتریان را سردرگم کند. این نخ هم مانند سایر نخ ها مصنوعی و ساخته دست بشر محسوب می شود. این الیاف چند سالی هست که در ایران وارد صنعت بافندگی شده است که ظاهرا شباهت هایی به اکریلیک دارد ولی دقیقا خواص درونی شبیه پلی استر دارد.

اگر فرش مسجدی خریداری کرده اید اما به جنس الیاف به کار رفته در آن مشکوک هستید، بهترین کار این است که قسمت کوچکی از آن را برش بدهید و به آزمایشگاه نساجی ببرید تا مواد مورد استفاده را به طور دقیق مشخص نماید.

هزینه نصب و حمل سجاده فرش کاشان:

پس از اینکه فرش های سجاده ای را خریداری کردید، حتما نیاز به نصب هم خواهند داشت؛ مجموعه عملیات برش و دوردوزی فرش ها به منظور فیت کردن آن ها با مسجد یا نمازخانه، نصب گفته می شود که اگر قبله ناصاف باشد حتما باید توسط نصاب حرفه ای انجام گیرد.

در صورتی که خریدتان را از شرکت سبحان انجام دهید این هزینه نصب توسط شرکت پرداخت خواهد شد اما هزینه حمل به عهده ی مشتریان عزیز می باشد.

سجاده فرش کاشان رنگ قرمز طرح حرم محرابی
سجاده فرش کاشان رنگ قرمز طرح حرم محرابی

ابعاد استاندارد سجاده فرش کاشان

بافت فرش های مسجدی طبق قاعده و با استانداردهای خاصی انجام می گیرد که در جدول زیر هم به صورت تکی و هم به صورت رولی (طاقه) این ابعاد ذکر گردیده اند:

رول یا تکی طول عرض
سجاده فرش کاشان به صورت رول آزاد 125 سانتیمتر
فرش سجاده تی تک محرابه 125 سانتیمتر 63 سانتیمتر
فرش سجاده ای کاشان رنگ گردویی طرح حرم تشریفاتی
فرش سجاده ای کاشان رنگ گردویی طرح حرم تشریفاتی

سفارش بافت فرش سجاده ای کاشان

به منظور سفارش بی واسطه و بدون حضور دلال ها، بهتر است که خودتان به کارخانه های سجاده بافی کاشان مراجعه کنید تا با نازلترین قیمت و با خیالی راحت خریدتان را انجام دهید.

شما می توانید مستقیما به محل کارخانه سبحان مراجعه کنید تا خط بافت را همراه با نمونه های تولید شده از قبل مشاهده کنید و کیفیت را بررسی نمایید. اگر امکان سفر به کاشان را هم نداشتید اشکالی ندارد و به صورت اینترنتی می توانید مراحل زیر را طی کنید: 

  1. یک پلن بسیار ساده از مکان مذهبی خودتان روی کاغذ سفید بکشید و جهت قبله را همراه با اندازه هر یک از ضلع ها مشخص کنید.
  2. سجاده فرش کاشان با طرح حرم به دو صورت محرابی و تشریفاتی بافته می شود که در این مرحله باید نوع نقشه را انتخاب و به مدیریت فروش شرکت اعلام کنید.
  3. جنس نخ بافتی و همچنین تعداد شانه را هم بر اساس مبلغی که توانایی هزینه کردنش را دارید، انتخاب کنید تا دستگاه بر همین اساس نقشه مورد نظر را ببافد.
  4. با توافق قیمتی و دریافت پیش فاکتور، مبلغی را به عنوان بیعانه به یکی از حساب های شرکت سبحان واریز می کنید تا سفارشتان ثبت سیستم شده و وارد صف بافت نهایی گردد.
  5. پس از بافت سجاده فرش کاشان، طاقه ها به قسمت تکمیل رفته تا پرداخت و زیگزاگ آن ها صورت بگیرد و آماده ارسال شوند. جهت ارسال، با مسئولان مربوطه هماهنگ می شود که مسجد را تمیز و آماده نصب نمایند.
  6. در پایان که نصب انجام گرفت، با اعلام رضایت از کار، باقیمانده مبلغ را چه به صورت نقدی و چه به صورت چک با نماینده شرکت می توانید تسویه کنید.
Call Now Buttonتماس با واحد فروش