مرکز خرید فرش سجاده ای

مرکز خرید فرش سجاده ای

آیا اطلاع دارید که مرکز خرید فرش سجاده ای مسجد در کدام شهر یا شهرهای ایران قرار گرفته است؟
آیا می دانستید که کارخانجات سجاده باف در ایران انگشت شمار بوده و اکثر آن ها به صورت متمرکز هستند؟
جهت اطلاع باید بگوییم که بیشتر کارخانه های بافندگی و ریسندگی و همچنین تکمیل و آهار قالی های ماشینی در ایران محدود به دو شهرستان کاشان و مشهد می شوند.
کارخانجاتی که مشغول به فعالیت بافندگی هستند، انواع محصولات ماشینی نظیر فرش های خانگی کلاسیک، سجاده فرش، گلیم و گبه می بافند.
از آنجاییکه اکثر اماکن مذهبی شامل مساجد، نمازخانه ها و حسینیه ها از مساحت بالایی برخوردار هستند، متراژ فرش سجاده ای زیادی هم احتیاج دارند که اگر مستقیما از کارخانه خرید کنید به صرفه تر خواهد بود.
حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرکت های بافت فرش های کلاسیک 12 متری و 9 متری با شرکت های سجاده باف متفاوت هستند.
سجاده باف ها صرفا فرش ماشینی مخصوص برای مسجد و نمازخانه می بافند که طرح های خاص و رنگبندی متناسب با اماکن مذهبی را دارا هستند.
در ادامه شما را با انواع طرح های فرش مسجدی و همچنین کیفیت های مختلف بافت در شرکت های سجاده بافی آشنا خواهیم کرد.
بین مشهد و کاشان، بی شک شهرستان کاشان از نظر بافت فرش نماز حرف اول را می زند و به علت قرار گرفتن در مرکز، به عنوان پایتخت فرش سجاده ایران هم قلمداد می شود.

مرکز خرید فرش سجاده ای در ایران
مرکز خرید فرش سجاده ای در ایران

طرح های موجود مرکز خرید فرش سجاده ای کاشان:

کارخانه های تخصصی بافت سجاده فرش کاشان، دارای طراحانی هستند که سجاده ها را بر اساس الگوهای اسلامی و مذهبی نقشه می کنند.
این فرش های نماز طراحی شده علاوه بر استفاده در مساجد و نمازخانه ها که نماز جماعت در آنها برگزار می شود، برای حسینیه ها و امامزاده ها نیز مناسب هستند.
با توجه به نوع طراحی هر یک از سجاده ها در مرکز خرید فرش سجاده ای، شما می توانید مورد مناسب برای هر یک از اماکن متبرکه و مذهبی را انتخاب کنید.
هر یک از انواع فرش های سجاده ای باید به گونه نصب بشوند که کاملا در جهت قبله قرار بگیرند تا نظم و هماهنگی به خوبی رعایت شود.
شما اگر به مرکز خرید سجاده فرش در کاشان مراجعه کنید به سه شکل این طرح ها را خواهید دید: فرش طرح محرابی، طرح تشریفاتی و طرح کاشیکاری یا یکپارچه.
طریقه بافت فرش های مسجدی همانند قالی های کناره هستند یعنی به صورت طاقه های طولی بافته می شوند که هر طاقه معمولا برای یک صف نماز جماعت می باشد.
اگر بخواهید به لحاظ قیمت بافت در نظر بگیرید، قطعا فرش های نماز رولی و طولی در مقایسه با قالی های 12 متری یا 6 متری، بسیار به صرفه تر و مناسب تر خواهند بود.

مرکز فروش فرش سجاده ای کاشان
مرکز فروش فرش سجاده ای کاشان

فرش ماشینی مسجد چگونه بافته می شود؟

نحوه ی بافت قالی های ماشینی کلاسیک با سجاده فرش ها یکسان بوده و تقریبا نحوه ی بافت دستگاه های بافندگی برای هر کدام شبیه به هم هستند.
ماشین آلات بافت قالی ماشینی در کاشان بیشتر شامل واندویل، شونهر، اچ سی پی و تکسیما می باشد که بر اساس تکنولوژی های بافت آلمان و بلژیک هستند.
اگر بخواهیم فرش های ماشینی خانگی را با قالی های تولیدی در مرکز خرید فرش سجاده ای با یکدیگر مقایسه کنیم، از نظر سایز بافت و همینطور نقشه طراحی شده متفاوت خواهند بود.
ابعاد استاندارد برای فرش های کلاسیک شامل 2 در 3 (6 متری)، 2/5 در 3/5 (9 متری) و 3 در 4 (12 متری) است در حالی که سجاده فرش محرابی دارای ابعاد استاندارد عرض 64 و طول 125 سانتی متر می باشد.
در مورد الیافی که در بافت فرش ماشینی مسجدی و خانگی کاربرد دارد، دو نوع اکریلیک و پلی استر بسیار پر مصرف تر هستند که الیاف اکریلیک کیفیت بالا و پلی استرها کیفیت پایینی دارند.
توجه داشته باشید که پیش از ثبت سفارش خرید سجاده فرش، بر روی یک کاغذ سفید، نقشه مسجد را رسم کنید و طول اضلاع آن را به دقت بنویسید تا بر اساس همین نقشه و به طور دقیق، بافت صورت گیرد.

کیفیت های بافت مرکز خرید فرش سجاده ای کاشان:

وقتی به دنبال خرید سجاده فرش مسجدی هستید، با قیمت های متفاوتی از 200 هزارتومان تا 600 هزار تومان برای هر متر مربع مواجه خواهید شد.
این اختلاف 400 هزار تومانی که در بین فرش های نماز مشاهده می کنید، بیشتر به دلیل نوع جنس به کار رفته و کیفیت بافت آن می باشد.
کیفیت های بافت در مرکز خرید فرش سجاده ای به طور کلی به 2 عامل بستگی دارد؛ اولی تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی و دومی هم جنس نخ خاب.
شانه و تراکم همان گره های طولی و عرضی فرش سجاده هستند که هر چقدر تعداد آن ها بالاتر باشد، کیفیت قالی نیز بالاتر و در نتیجه زیبایی و دوام بیشتری را هم دارا خواهد بود.
انواع تعداد شانه که برای سجاده فرش نمازخانه و مسجد متداول است، شامل 440، 500، 700 و 1000 می باشد؛ میزان تراکم های رایج هم شامل 1000، 2100، 2250 و 2550 و 3000 است.
جنس نخ هایی که امروزه بیشتر برای فرش های مسجدی مورد استفاده قرار می گیرند، سه نوع نخ اکریلیک، ورژن و پلی استر می باشد.
الیاف اکریلیک بهترین کیفیت را در میان نخ ها دارند و بیشترین قیمت فرش سجاده ای هم مربوط به همین نخ اکریلیک است. پایین ترین کیفیت هم مربوط به نخ های پلی استر می شود.
پیشنهاد شرکت سبحان این است که فرش های سجاده ای 700 شانه با جنس نخ اکریلیک را انتخاب کنید تا سال های سال مشکلی نداشته باشید و با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

مرکز خرید فرش سجاده ای تشریفاتی
مرکز خرید فرش سجاده ای تشریفاتی

شرایط فروش در مرکز خرید فرش سجاده ای:

به طور کلی خرید قالی ماشینی از کارخانه های کاشان در مقایسه با نمایشگاه های قالی در شهرهای مختلف، بسیار به صرفه تر خواهد بود.
به خصوص خرید سجاده فرش از یک مرکز خرید فرش سجاده ای بسیار به نفع بانیان خیر خواهد بود چراکه با توجه به مساحت بالای مساجد و نمازخانه ها، به متراژ زیادی فرش ماشینی هم احتیاج خواهد بود که اینگونه با حداقل هزینه می توانید کار را تمام کنید.
شما می توانید هر موقع که خواستید حتی خارج از ساعت کاری با شرکت سبحان هماهنگ کنید تا مدیریت فروش در شرکت حاضر باشد و بتوانید مستقیما از کارخانه دیدن کنید.
با مراجعه به شرکت علاوه بر دیدن نحوه بافت سجاده فرش مسجدی و خط تولید، می توانید نمونه رول هایی که از قبل بافته شده را ملاحظه کنید و کیفیت های مختلف را هم بررسی کنید.
در برخی موارد ممکن است هیات امنا امکان مراجعه ی حضوری به کارخانه را نداشته باشند که شرکت سبحان برای رفع این مشکل، فروش اینترنتی فرش سجاده ای را نیز راه اندازی کرده است.
در صورتی که خواستید نمونه ی بافته شده ی شرکت را هم از نزدیک ببینید، در اسرع وقت یک نمونه ی برش خورده برایتان ارسال می شود تا کیفیت کار را برانداز کنید.
برای ثبت سفارش بافت فرش برای مسجد و نمازخانه با اعلام متراژ مورد نیاز و همچنین انتخاب طرح و رنگبندی، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت می کنید تا بافت انجام گیرد.
در نهایت با اتمام بافت و تکمیل آن، اگر به نصاب نیاز داشته باشید به همراه فرش ها به محل ارسال می شود تا برش ها و دوردوزی های لازم جهت نصب سجاده فرش در جهت قبله صورت گیرد.

مرکز فروش فرش سجاده ای محرابی
مرکز فروش فرش سجاده ای محرابی

بهترین شهر برای خرید فرش مسجدی

در ابتدای مقاله دو شهر کاشان و مشهد را به عنوان مراکز اصلی بافت قالی ماشینی در ایران معرفی کردیم که در بین این دو به طور قطع کاشان اصلی ترین و بهترین مرکز خرید فرش سجاده ای محسوب می شود.
بیشترین حجم تولید فرش برای مساجد، نمازخانه ها و سایر اماکن مذهبی متعلق به کاشان می باشد چراکه از نظر قیمتی و سرعت تولید حرف اول را می زند.
به دلیل قرار گرفتن کاشان در مرکز و فاصله ی نزدیک تا پایتخت ایران، بیشترین حجم فروش فرش سجاده ای در تهران و اصفهان و قم از کاشان انجام می گیرد.
همینطور بخش اعظمی از صادرات فرش ماشینی مسجدی و خانگی به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، مربوط به کاشان می باشد.
توجه داشته باشید که برخی از طرح های سجاده فرش ارزان قیمت با جنس نخ پلی استر در انبار شرکت موجود است تا در مواقع ضروری امکان ارسال حتی یک روزه ی آن ها هم وجود داشته باشد.
در مورد هزینه های حمل و نصب اینکه شرکت سبحان به عنوان تخفیف کار هزینه نصب را خود به عهده می گیرد؛ هزینه ارسال هم به عهده مشتریان عزیز خواهد بود.
اگر بودجه ای جمع آوری کرده باشید و بخواهید فقط بر اساس همین بودجه خرج کنید اما نمی دانید چه فرشی را انتخاب کنید، با مدیریت شرکت سبحان مشورت کنید تا راهنمایی های لازم در اختیار شما قرار گیرد.

تماس با کارخانه فرش سجاده ای سبحان:
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش