فرش سجاده برای نمازخانه

فرش سجاده برای نمازخانه

بعد از انقلاب سال 1357 و رشد چشمگیر جمعیت، نیاز جامعه به مساجد و حسینیه ها نیز بیشتر و بیشتر شد به طوریکه در حال حاضر تقریبا بالای 80 هزار باب مسجد در کشور ایران تاسیس شده است.
البته که در همین مدت به نسبت جمعیت، تعداد مدارس، دانشگاه ها و همینطور ادارات دولتی و غیردولتی نیز افزایش داشته اند که همه این موارد دارای یک سالن نمازخانه جهت برگزاری نماز جماعت هستند.
تمامی این سالن های نماز در سراسر کشور نیاز به قالی مناسب دارند تا عبادت کنندگان بتوانند روی آن احساس راحتی داشته باشند و به همین دلیل متولیان همواره سعی در خرید فرش سجاده برای نمازخانه خود را داشته اند.
معمولا سوالاتی جهت خرید قالی مناسب برای سالن های نماز از ما می پرسند مانند اینکه بهترین کیفیت چه ویژگی هایی دارد و اینکه از کجا باید فرش های مناسب را تهیه کنیم.
اولین توصیه ای که برای شما داریم این است که از دلال ها تا جای ممکن خریداری نکنید؛ ممکن است که واسطه ها به صورت چکی و بلند مدت هم کار کنند ولی مبلغ بسیار زیادی را روی مبلغ اصلی می کشند و اصلا به صرفه نخواهد بود.
در ادامه راهنمایی های لازم در مورد نحوه ی چگونگی ثبت سفارش اینترنتی سجاده فرش را برایتان توضیح خواهیم داد و اینکه خودتان بتوانید جنس های مختلف را تشخیص داده و بهترین مورد را انتخاب نمایید.
همچنین قابل ذکر است که علاوه بر مساجد و نمازخانه ها دیگر اماکن مقدس و مذهبی نیز وجود دارند که آن ها هم به فرش سجاده ای مناسب نیاز دارند مانند حسینیه ها، امامزاده ها و مصلی ها؛ در ادامه با ما همراه باشید:

خرید فرش سجاده برای نمازخانه
خرید فرش سجاده برای نمازخانه

پیشنهاد طرح فرش سجاده برای نمازخانه:

طرح فرش هایی که این روزها مخصوص مکان های مذهبی چون مساجد، نمازخانه ها، حسینیه ها، مصلی ها، امامزاده ها و دیگر بقاع متبرکه بافته می شوند، به لطف نرم افزارهای کامپیوتری بسیار متنوع می باشند.
شاید هرگاه نام سجاده فرش به گوش شما می خورد یاد همان فرش های محرابی می افتید اما باید بگوییم که به غیر از فرش سجاده ای محرابی، دو نوع نقشه دیگر هم برای این مکان های مقدس تولید می گردد.
نقشه های غیرمحرابی که به عنوان فرش سجاده برای نمازخانه و مسجد بافته می شوند عبارتند از فرش تشریفاتی و فرش یکپارچه ای.
فرش های محرابی که مشخصا دارای یک طرح طاق محراب می باشند؛ طرح های تشریفاتی مانند قالی های کناره منزل هستند با این فرق که فقط دارای یک حاشیه هستند و طرح های یکپارچه ای نیز مانند طرح کاشیکاری بدون حاشیه کار می شوند تا پس از نصب یک تکه به نظر برسند.
اما همواره مشتریان این سوال را از ما می پرسند که برای سالن نمازخانه کدام طرح و نقشه را پیشنهاد می کنیم؟ درواقع ما هم در پاسخ می گوییم که این بیشتر به سلیقه و حتی فرهنگ مردم آن منطقه مربوط می شود تا یک انتخاب درست داشته باشند.
با این حال توصیه ی شرکت سبحان برای دو مکان مذهبی مسجد و نمازخانه فرش طرح محرابی خواهد بود به این دلیل که این دو مکان هدف اصلی شان برگزاری نماز جماعت است که در اینصورت صف ها به طور زیبا و منظمی شکل خواهد گرفت.
البته بعضی از سالن های نمازخانه در مدارس علاوه بر برپایی نماز جماعت، مراسم های عزاداری و یا جشن هایی را نیز در خود برگزار می کنند که برای این موارد می توان گفت به جای فرش محرابدار بهتر است از فرش تشریفاتی استفاده گردد.
فرش های یکپارچه برای سالن های نمازخانه چندان مناسب نیست چراکه این نوع طرح سجاده فرش بیشتر برای مکان های با مساحت بالا مناسب است تا نمای خوبی از خود نشان دهد.

فرش نمازخانه سجاده ای
فرش نمازخانه سجاده ای

خرید فرش سجاده برای نمازخانه:

معمولا هر شخصی که قصد خرید یک کالا را در حجم بالا و یا متراژ بالایی بخواهد انجام دهد، سعی می کند به مرکز فروش آن کالا و یا حتی اگر امکان داشته باشد به خود کارخانه تولیدی مراجعه نماید.
بالطبع شما با مراجعه به یک شرکت مبدا با هزینه بسیار کمتر و یا همان قیمت همکاری خواهید توانست سفارش بالای خود را تهیه کنید بدون اینکه مبلغ اضافه تری را به واسطه گرها بپردازید.
تهیه قالی ماشینی هم می تواند همینطور باشد؛ البته اگر شما بخواهید یکی دو قالی برای منزل و به صورت اقساطی بخرید بهتر است به نمایشگاه های فرش ماشینی شهر خود مراجعه و از طرح های موجود برای خانه خود استفاده کنید.
اما اگر چندین تخته قالی ماشینی نیاز دارید و یا اینکه متولی یک نمازخانه یا مسجد هستید که به متراژ بالایی از قالی نیاز دارید، می توانید خرید فرش سجاده برای نمازخانه را از کارخانه های تخصصی سجاده بافی انجام دهید.
شاید برخی تصور کنند که خرید از کارخانه صرفا قیمت ها را پایین می آورد، اما باید بدانید که علاوه بر قیمت پایین، مزایای بسیار دیگری را هم دارد که یکی از آن ها استفاده از خدمات پس از فروش مانند نصب رایگان برای متراژهای بالا می باشد.
از دیگر مزیت های کارخانه می توانیم به دارا بودن سامانه تامین تدارکات دولتی، صدور فاکتورهای با ارزش افزوده قانونی برای ادارات و همچنین صدور گواهی استاندارد برای صادرات اشاره کنیم.
به منظور تهیه فرش سجاده ای برای نمازخانه و یا مسجد محله خود می توانید به دو طریق مستقیما از کارخانه دار (شرکت سجاده باف سبحان) خریدتان را انجام دهید و اینگونه هیچ دلالی در میان نباشد.
اولین راه پیشنهادی، خرید آنلاین به صورت تلفنی و یا با استفاده از شبکه های اینترنتی و اجتماعی نظیر سایت سبحان و یا همان واتس اپ و ایتا خواهد بود. اما اگر نخواستید می توانید با هماهنگی مدیر فروش شخصا به خود کارخانه بروید و خریدتان را انجام دهید.

خرید حضوری سجاده فرش برای نمازخانه:

خرید حضوری از محل کارخانه تولیدکننده، مطمئن ترین راه برای تهیه فرش مسجد و نمازخانه می باشد که هیات امنا و یا خیران می توانند خودشان مستقیما و بی واسطه این کار را انجام دهند.
برای اینکه به کارخانه مراجعه کنید باید یک مرکز خرید فرش سجاده برای نمازخانه و یا مسجد را شناسایی کنید؛ منظور از مرکز خرید بیشتر کارخانه هایی هستند که در یک شهرک مشغول به فعالیت می باشند.
درواقع وقتی چندین کارخانه در کنار هم در حال تولید قالی ماشینی هستند، اینچنین قیمت ها بسیار رقابتی شده و هر کارخانه ای سعی می کند تا جای ممکن بهترین تولیدی را با پایین ترین قیمت به مشتری عرضه نماید.
اگر به دنبال چنین شهرک صنعتی می گردید که شرکت های بافندگی و ریسندگی در آن فعالیت داشته باشند، به شما پیشنهاد می کنیم به شهرستان کاشان به عنوان پایتخت قالی ماشینی ایران مراجعه کنید.
کاشان دارای چند شهرک صنعتی مخصوص تولید فرش ماشینی می باشد که از جمله آن ها می توانیم به شهرک راوند و شهرک سلیمان صباحی اشاره کنیم. در بین این دو مورد، شهرک صباحی در زمینه بافت سجاده فرش پیشتاز است.
این شهرک چندصد کارخانه بافندگی را در خود جای داده است که در این میان چند شرکت سجاده باف هم مشغول فعالیت هستند و فقط سفارش های بافت فرش مساجد و دیگر اماکن مذهبی را قبول می کنند.
کارخانه فرش سجاده ای سبحان یکی از بهترین و خوشنام ترین تولید کنندگان فرش مسجدی در ایران شناخته می شود که نمونه کارهای اجرایی این شرکت را می توانید استعلام بگیرید و در جای جای ایران مشاهده کنید.
هیات امنا با مراجعه حضوری در کارخانه خواهند توانست خط تولید را به همراه نمونه های بافته شده مشاهده کنند و با خیالی راحت در محل کارخانه قرارداد و سفارش خود را ثبت نمایند. ساعت های اداری درب کارخانه به سوی مشتریان باز است و در ساعت های غیرکاری حتما با شرکت سبحان تماس بگیرید.

فرش سجاده برای نمازخانه رنگ آبی
فرش سجاده برای نمازخانه رنگ آبی

خرید اینترنتی فرش سجاده برای نمازخانه:

علاوه بر خرید حضوری می توانید از راه دور و به صورت آنلاین و تلفنی هم سفارش خرید خود را ثبت نمایید. برای برخی از هیات امنا مشکل هست که شخصا به کارخانه کاشان بروند و به همین دلیل شرکت سبحان فروش اینترنتی فرش سجاده ای هم دارد.
امروزه خرید اینترنتی همه نوع کالایی در سایت ها و شبکه های اجتماعی مرسوم شده و فروش آنلاین انواع قالی ماشینی چه برای مسجد و چه برای منزل هم در سایت های اینترنتی وجود دارند.
اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید فرش سجاده برای نمازخانه را حتما از یک کارخانه دار انجام دهید وسعی کنید واسطه ای در میان نباشد که قیمت تمام شده بسیار بالا خواهد شد.
کارخانه سجاده بافی سبحان نزدیک به یک دهه در زمینه تولید انواع فرش مسجدی و نمازخانه ای فعالیت دارد که در میان شرکت های بافندگی بسیار معروف است. البته دقت داشته باشید که سبحان برند سجاده فرش شرکت فرش ثریا کویر کاشان می باشد و به صورت رسمی در دفتر روزنامه جمهوری اسلامی ثبت گردیده است.
مشکلی که عمده مشتریان با خرید اینترنتی دارند این است که چگونه می توانند کیفیت قالی ماشینی را بررسی کنند تا بتوانند به درستی تصمیم گیری کنند. از این بابت هم شرکت سبحان به 2 طریق مشکل را برایتان حل می کند.
اولین کار این است که شهر و منطقه خود را به مدیریت فروش اعلام می دارید تا اگر مسجد یا نمازخانه ای در نزدیکی محل سکونت شما توسط شرکت مفروش شده را استعلام بگیرید. در اینصورت می توانید به آن مکان مذهبی مراجعه کنید و کیفیت کار را مشاهده کنید.
در صورتی که در نزدیکی محل شما نمونه کار اجرایی و نصب شده توسط شرکت وجود نداشته باشد، یکی دو نمونه بافته شده از خود کارخانه به وسیله اتوبوسرانی برایتان ارسال می کنیم تا هیات امنا بتوانند کیفیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

سجاده فرش محرابی برای نمازخانه
سجاده فرش محرابی برای نمازخانه

نکات خرید فرش سجاده برای نمازخانه از شهر کاشان:

متولیان و هیات امنای مساجد از آنجاییکه مسئول پول جمع آوری شده مردم هستند پس باید به خوبی از آن حفاظت کرده و یک خرید باکیفیت با پایین ترین قیمت ممکن را داشته باشند.
در مورد قیمت پایین که در بالا صحبت کردیم و گفتیم که مستقیما از کارخانه بافنده، سجاده فرش محرابی و یا تشریفاتی خود را بخرید. اما برای اینکه در مورد کیفیت خوب اطلاعاتی را کسب کنید در ادامه همراه ما باشید:
جهت تشخیص کیفیت فرش سجاده برای نمازخانه باید چند موضوع را مدنظر قرار دهید: نوع دستگاه بافت، تعداد گره های در بافت، جنس نخ، ارتفاع نخ خاب.
مهم ترین عامل برای تشخیص کیفیت فرش ماشینی مسجد، توجه به جنس نخ خاب خواهد بود؛ چندین جنس نخ در تولید قالی های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد که به طور کلی آن ها را به دو دسته اکریلیک و پلی استر تقسیم بندی می کنیم.
برای اینکه خودتان بتوانید نخ اکریلیک را از پلی استر تشخیص دهید شاید در ابتدا کمی برایتان سخت باشد؛ به خاطر همین بهترین کار این است که قسمتی از فرش را برش زده و نزد آزمایشگاه نساجی ببرید تا جنس نخ را برایتان مشخص کند.
جهت آگاهی شما باید بگوییم که فرش های 100% اکریلیک به عنوان بهترین جنس فرش مسجد شناخته می شوند و نوع پلی استر هم به عنوان ارزانترین قالی ماشینی برای نمازخانه به شمار می روند.
عامل مهم دیگر مربوط به تعداد گره هایی خواهد بود که برای بافت فرش سجاده ای ماشینی استفاده گردیده است و از این گره ها با نام شانه و تراکم یاد می شود. شانه را گره های عرضی و تراکم را هم گره های طولی می نامند.
دو مورد 500 شانه و 700 شانه در سجاده بافی بسیار متداولتر هستند؛ اگر فرش مسجدی 700 شانه را با تراکم بالا مثلا 2250 انتخاب کنید از کیفیت خیلی بهتر از نوع 500 شانه برخوردار خواهد بود.

تماس با شرکت فرش سجاده سبحان :
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش