فرش سجاده ای چابهار

فرش سجاده ای چابهار

اگر قصد خرید سجاده فرش برای چابهار و یا شهرهای اطراف آن داشته باشیم باید چه کنیم؟ آیا مرکز خرید فرش سجاده ای چابهار وجود دارد که متولیان مساجد بتوانند از آنجا قالی مناسب را تهیه کنند؟
خدمت شما باید بگوییم که چند سالی هست فرش های طولی و رولی مانند قالی های کناره در کارخانجات بافته می شوند که طرح های مذهبی داشته و مخصوص مساجد هستند.
بالطبع هیات امنای مساجد در چابهار هم برای خرید این نوع از سجاده ها ترجیح می دهند در شهر خود نمونه های بافته شده را ببینند و خرید کنند.
قطعا خرید هر نوع محصولی از شهر خود به خاطر هزینه حمل و نقل کمتر، بسیار راحت تر و به صرفه تر است.
اما باید توجه کنید که بعضی از کالاها مانند فرش سجاده ای چابهار و یا همینطور قالی های منزل که تعداد و متراژ بالایی را دارند، بهتر است از خود کارخانه مبدا خریداری شوند.
شرکت های بافندگی و سجاده بافی در همه جای ایران مستقر نیستند که به طور مثال هر شهری یک کارخانه تولید قالی برای خود داشته باشد.
از همین رو چاره ای نیست که برای خرید برخی از محصولات به شهرهای تولید کننده مراجعه کنید تا بتوانید با قیمتی مناسب تر خریدتان را انجام دهید.

تولید فرش سجاده ای چابهار از کارخانه
تولید فرش سجاده ای چابهار از کارخانه

خرید فرش سجاده ای چابهار:

همانطور که در بالا هم گفتیم در شهر چابهار هیچ کارخانه ای جهت تولید قالی ماشینی وجود ندارد چه برسد به تولید سجاده فرش مسجدی.
در چابهار فروشگاه ها و نمایشگاه هایی هستند که فروش قالی منزل را دارند و البته ممکن است در کنار کارشان فرش سجاده ای چابهار را نیز به صورت واسطه از کارخانه ها تامین کنند.
اما بهتر است به جای خرید از واسطه ها و دلال ها که باعث افزایش قیمت هر مترمربع فرش نمازخانه ای و مسجدی می شوند، خودتان مستقیم از کارخانه خرید نمایید.
بهترین انتخاب برای چابهار مراجعه به کارخانجات سجاده بافی کاشان در استان اصفهان می باشد که به عنوان پایتخت قالی ماشینی در ایران شناخته می شود.
فاصله ی چابهار تا شهرستان کاشان، فاصله ی نسبتا زیاد و در حدود 1500 کیلومتر می باشد که ممکن برای خریداران قدری مشکل باشد به کارخانه مراجعه نمایند.
برای رفع این مشکل و صرفه جویی در زمان، برخی از کارخانه ها مانند شرکت سبحان به صورت اینترنتی و از راه دور مستقیما فرش سجاده را به مساجد عرضه می کنند.
اگر نمونه ی بافته شده هم بخواهید، از طریق اتوبوسرانی و یا پست امکان ارسال به شهر چابهار وجود دارد.
با دیدن نمونه ی بافته شده از سجاده فرش می توانید جنس نخ و میزان کیفیت را بررسی کرده و بعد از آن طرح و رنگبندی مدنظرتان را انتخاب و سفارش دهید.

سجاده فرش چابهار
سجاده فرش چابهار

سفارش اینترنتی فرش سجاده ای چابهار:

در چند سال اخیر که فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد شده اند، به راحتی یک محصول را در سایت قرار داده و پس از ثبت سفارش آن را از طریق پست درب منزل تحویل می دهند.
اما فروش اینترنتی فرش سجاده ای چابهار مانند دیگر کالاهای تکی، به همین راحتی نیست که پس از سفارش از طریق پست و تیپاکس تحویل بگیرید.
برای سفارش اینترنتی سجاده فرش مراحلی را باید به ترتیب طی کنید که در ادامه این مراحل را برایتان شرح می دهیم:
اولین کار محاسبه ی متراژ نمازخانه و یا مسجد مورد نظر می باشد. برای این کار یک پلن یا نقشه از آنجا را روی کاغذ رسم کنید تا اندازه ی دقیق به دست آید.
سپس این نقشه ای که روی کاغذ کشیدید را همراه با اندازه ی ضلع ها و همچنین با مشخص نمودن جهت قبله برای شرکت ارسال کنید تا مقدار فرش مسجدی لازم برای تولید تعیین گردد.
در مرحله ی بعدی نیاز هست که طرح خود را از میان نقشه های موجود در سایت یا شبکه های اجتماعی همراه با رنگبندی مناسب انتخاب بفرمایید.
سپس مشخص کنید که چه مبلغی را می خواهید برای خرید فرش سجاده از کارخانه هزینه کنید تا بر همین اساس جنس نخ و تعداد شانه و تراکم بافت قالی تعیین شود.
با توجه به موارد بالا که شما انتخاب و تایید نموده اید یه فاکتور نوشته شده که طبق آن باید مبلغ توافقی را پرداخت کنید که سفارش وارد صف بافت گردد.

بافت انواع سجاده فرش برای چابهار:

نقشه هایی که کارخانه های سجاده باف در کاشان موجود دارند به واسطه ی طراحان زبده، بسیار متنوع هستند.
اگر بخواهیم این نقشه های مخصوص سجاده فرش مسجدی را دسته بندی کنیم، می توان آن ها را به سه دسته تقسیم نمود: فرش سجاده محرابی، فرش غیرمحرابی تشریفاتی و یک تکه (یا یکپارچه).
فرش های طرح محرابی که از نامشان پیداست دارای یک نقش محراب یا طاق گنبدی شکل هستند و کاملا یک نماد اسلامی به حساب می آیند.
طرح تشریفاتی را احتمالا در سالن های تشریفات هم دیده اید؛ فرش های تشریفاتی اماکن مذهبی بدون محراب بوده و با طرحی ساده همراه با حاشیه ی کناری می باشند.
سجاده فرش یکپارچه یا یک تکه هم بدون طرح محراب بوده و هم بدون حاشیه ی کناری؛ به واقع از کنارهم قرارگیری طاقه ها مانند قالی های بزرگپارچه یک تکه به نظر می رسد.
از بین سه موردی که در بالا شرح دادیم، طرح تشریفاتی به عنوان فرش سجاده ای چابهار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
ولی به طور کلی چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران، فرش محرابی سجاده ای از فروش بسیار بالاتری برخوردار است.
طرح های یکپارچه را هم برای مکان های نسبتا بزرگ مانند امامزاده ها پیشنهاد می کنیم.

خرید فرش سجاده ای چابهار از کاشان
خرید فرش سجاده ای چابهار از کاشان

قیمت فرش سجاده ای چابهار:

برای اینکه بدانید چه عواملی قیمت خرید سجاده فرش برای چابهار را می تواند تحت تاثیر قرار دهد در ادامه با ما همراه باشید.
عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش ماشینی مساجد را می شود به دو قسمت هزینه های هنگام تولید و هزینه های بعد از تولید دسته بندی کرد.
هزینه های تولید که مربوط به همان جنس الیاف (جنس مواد اولیه) و نوع بافت (تعداد شانه و تراکم) می باشد.
مهم ترین هزینه ها در بخش تولید است و باید براساس بودجه خودتان تصمیم بگیرید که فرش سجاده ای چابهار با چه جنس نخی بافته شود.
رایجترین جنس نخ ها در بافت فرش ماشینی مسجد یا پلی استر است یا اکرولیک؛ البته اخیرا جنس نخ ورجین هم به بازار آمده است.
مورد مهم دیگر در تولید مربوط به تعداد گره ها است که همان تعداد شانه و تراکم گفته می شوند. هر چه شانه بالاتر برود فرش نماز هم مستحکم تر می گردد.
به طور کلی سجاده فرش با جنس نخ اکرولیک و 700 شانه بهترین و گرانترین قالی برای اماکن مذهبی محسوب می شود که از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردار می باشد.
در مقابل فرش مسجد محرابی با جنس نخ پلی استر و تعداد شانه پایین مانند 440 یا 500، جزو ارزانترین سجاده ها به حساب می آید.

هزینه های بعد از تولید سجاده فرش چابهار:

هزینه های پس از تولید فرش سجاده ای چابهار جزو هزینه هاییست که معمولا توسط هیات امنا و متولیان اماکن مذهبی چندان جدی گرفته نمی شود.
این هزینه ها شامل دو مورد حمل و نقل از کارخانه مبدا تا شهر مقصد یعنی چابهار و همچنین هزینه نصب سجاده فرش توسط نصاب خواهد بود.
حمل کالا از کارخانه تا مقصد با توجه به متراژ بالای فرش ها و جا گیر بودن آن ها، یا باید به صورت دربست ارسال شود و یا از طریق باربری.
در مورد نصب هم باید بگوییم که طاقه های فرش سجاده ای محرابی یا تشریفاتی باید به شکلی منظم در جهت قبله نصب شوند.
این کار باید توسط نصاب خبره و کاربلد انجام گیرد چراکه اگر در این کار حرفه ای نباشد ممکن است فرش نماز پرتی یا ضایعات زیادی پیدا کند.
درواقع کار نصب شامل برش های دور ستون ها و کناره های دیوار می باشد که پس از برشکاری باید با دستگاه چرخ زیگزاگ دوردوزی شوند.
باید توجه داشته باشید که هزینه نصاب برای هر متر مربع بین 12 تا 15 هزار تومان است که البته شرکت سبحان برای متراژهای بالاتر از 300 متر مربع، خود شرکت به رایگان انجام می دهد.
در مورد حمل به این نکته توجه داشته باشید که اگر به نصاب نیاز دارید، حتما باید طاقه های سجاده به شکل دربست و توسط خود نصاب به مسجد مورد نظر آورده شوند.

فرش مسجد چابهار
فرش مسجد چابهار
کارخانه سجاده بافی کاشان (سبحان):

اگر از چابهار به شهرک های صنعتی فرشبافی کاشان مراجعه کنید، کارخانه های بسیاری را خواهید یافت که قالی ماشینی و فرش سجاده ای چابهار را می توانند تولید کنند.
شرکت سبحان به جرات یکی از مورد اعتمادترین کارخانه سجاده باف در شهرک سلیمان صباحی کاشان است که تجربه ی زیادی را در تولید دارد.
خرید مستقیم از کارخانه سبحان مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از این موارد را باهم برشماری می کنیم:
اولین مورد کاهش هزینه های شما خواهد بود به این دلیل که شرکت سبحان یک تولیدکننده بوده و صرفا سجاده مخصوص مساجد و نمازخانه ها را تولید می کند و به این واسطه حداقل قیمت را شاهد خواهید بود.
مزیت بعدی داشتن استانداردهای لازم جهت تولید فرش سجاده می باشد که در برچسبی پشت فرش اطلاعات لازم و مورد تایید در اختیارتان قرار داده می شود.
از سویی دیگر شرکت فرش نمازخانه ای و مسجدی سبحان سامانه تامین تدارکات دولت را هم دارد که از این طریق ادارات و ارگان های دولتی می توانند به صورت مزایده ای خرید ارزانتری داشته باشند.
کارخانه سبحان همه روزه و در ساعات اداری به روی مشتریان باز بوده و امکان دیدن خط تولید نیز برای شما فراهم خواهد بود.

تماس با کارخانه فرش سجاده ای سبحان :
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش