سجاده فرش حرم

سجاده فرش حرم

در میان جدیدترین طرح های فرش مسجدی که محبوبیت بالایی در میان خریداران پیدا کرده است، سجاده فرش حرم می باشد که یک طرح محرابی با زمینه ی بسیار شلوغ است؛ این نقشه ی منحصربفرد به وسیله ی طراحان زبده شرکت فرش سجاده ای سبحان تهیه و برای بافت 700 شانه آماده گردیده است:

سجاده فرش طرح حرم
سجاده فرش طرح حرم

سجاده فرش حرم با چه رنگ هایی بافته می شود؟

شرکت سبحان بافت این طرح از فرش مسجد را با رنگ بندی های متنوعی انجام می دهد. 2 رنگ اصلی که تقریبا بالای 80 در صد خریداران به آن علاقمند هستند و به طور معمول سجاده فرش حرم را فقط با این دو رنگ زمینه سفارش می دهند عبارتند از آبی فیروزه ای (تقریبا روشن) و سبز عربستانی (تقریبا تیره).

این دو رنگ که جزو پرفروش ترین رنگ ها هستند، باید بر اساس رنگبندی دکوراسیون داخلی انتخاب بشوند تا نمای درونی مسجد یا نمازخانه دلنشین شود.

همچنین در صورتی که بخواهید با رنگ هایی به غیر از 2 رنگ بالا، فرش سجاده ای سفارشی شما بافته شود، می توانید از میان رنگ های زیر نیز مورد مناسب را برای مسجدتان برگزینید:

  1. قرمز (روناسی – لاکی)
  2. سرمه ای
  3. بادامی
سجاده فرش حرم برای مسجد
سجاده فرش حرم برای مسجد

نکته: البته باید در نظر داشته باشید که فرش سجاده طرح حرم را اگر با یک رنگبندی متفاوت دیگر خواستید، باید با مدیریت فروش شرکت سبحان در ارتباط باشید که اگر امکان داشت رنگ مورد نظر را تهیه کنند.

 

سجاده فرش با چه شانه و تراکمی بافت می شود؟

فرش سجاده ای طرح حرم یک نقشه ی شلوغ و پر از جزئیات ریز می باشد و برای اینکه پس از بافت نمای خود را به خوبی نشان دهد بهتر است که به صورت 700 شانه بافته شود.

شرکت سبحان هم این طرح سجاده فرش حرم را به صورت 700 شانه ای تولید و به بازار عرضه می کند؛ البته شرکت سبحان این فرش 700 شانه را با تراکم های مختلفی می بافد تا کسانی که قصد خرید فرش سجاده ای ارزان قیمت را دارند بتوانند این طرح زیبا را برای مسجد و یا نمازخانه ی خود تهیه کنند.

در جدول زیر انواع شانه و تراکم های تولیدی را می توانید به ترتیب ببینید:

 

ردیف تعداد شانه میزان تراکم جنس نخ درجه کیفی
1 700 شانه واقعی 2250 100% اکریلیک هیت ست خارجی ++A
2 700 شانه واقعی 2100 100% اکریلیک هیت ست خارجی +A
3 700 شانه واقعی 1950 100% اکریلیک هیت ست خارجی A
4 700 شانه واقعی 1800 100% اکریلیک هیت ست خارجی B

سجاده فرش حرم با بهترین نخ خاب یعنی نخ 100% اکریلیک هیت ست شده تولید می شود که از خاصیت فنری بودن برخوردار است و به هیچ عنوان با پاخوردن کوبیده نمی شود. طول عمر فرش های 700 شانه اکریلیک بیش از 10 سال است.

فرش سجاده حرم
فرش سجاده حرم

قیمت فرش سجاده طرح حرم به صورت متری چنده؟

پیش از هر چیز باید بدانید که قیمت سجاده فرش حرم به صورت متر مربع محاسبه می شود و نه متر طولی؛ به همین خاطر شما باید طول و عرض مکان متبرکه ی خود را در هم ضرب کنید تا مساحت به متر مربع محاسبه شود و بر اساس آن  سفارش بافت را انجام دهید.

حال باید بدانید که قیمت فرش سجاده ای کاشان بر اساس چندیدن عامل تعیین می شود که مهم ترین ها را در ادامه برایتان توضیح می دهیم:

1) شانه و تراکم سجاده فرش حرم:

به گره هایی که در عرض قالی ماشینی وجود دارند، شانه و به گره هایی که در طول قالی ماشینی قرار دارند، تراکم می گویند. این گره ها را از پشت قالی می توانید مشاهده کنید.

به هر میزانی که تعداد شانه و تراکم در سجاده فرش حرم بالاتر می رود، باعث می شود که فرش بافته شده سنگین تر و توپرتر شود از همین رو دوام آن و قیمت آن نیز بالاتر می رود.

جنس نخ مورد بافت در فرش سجاده ای:

نخ هایی که در بافت فرش ماشینی مسجدی به کار می روند، نقش بسزایی در کیفیت و بالطبع قیمت نهایی آن دارند؛ سه جنس نخ زیر جزو متداولترین الیاف در بافت فرش نماز طرح حرم می باشند:

1. فرش های سجاده ای با نخ اکریلیک:

بدون تردید بهترین جنس نخی که برای بافت سجاده فرش حرم استفاده می گردد نخ اکریلیک خواهد بود؛ این جنس نخ بسیار منعطف و نرم می باشد به خاطر همین برای عبادت کنندگان بسیار مناسب است. الیاف اکریلیک هم مانند سایر جنس نخ های مورد بافت در قالی ماشینی، مصنوعی می باشد اما خواص ظاهری آن شبیه به پشم است.

نکته: این مسئله را در ذهن داشته باشید که به طور کلی همه فرش های ماشینی با نخ اکرولیک دارای پرز اولیه هستند و اجتناب ناپذیر است؛ با این وجود شرکت سبحان از نخ های اکرولیک هیت ست شده در بافت استفاده می کند تا پرز آن به حداقل ممکن برسد. 

2. جنس نخ پلی استر:

نخ های پلی استر به همراه نخ های بی سی اف جزو ارزانترین الیافی هستند که در بافت فرش مسجدی به کار می روند. این الیاف به سبب ماهیت جنسشان که شبیه به پلاستیک است برای بافت سجاده فرش حرم قابل استفاده نمی باشد.

این نوع نخ به خاطر نداشتن خاصیت فنری بعد از مدتی نازک و سفت می شود که چندان مناسب مساجد نیست. از ویژگی های مثبت پلی استر بی پرز بودن آن است.

3.جنس نخ ورجین در سجاده فرش حرم:

نخ ورژن یا نخ ورجین به تازگی وارد صنعت بافندگی شده که مشتریان خاص خود را دارد. فرش های مسجدی که با نخ ورجین بافته می شوند شاید از نظر ظاهری شبیه اکریلیک باشند ولی از نظر ماهیت درونی کاملا شبیه به پلی استر هستند.

از نظر قیمتی قدری از فرش سجاده ای پلی استر بالاتر و نسبت به سجاده فرش اکرولیک پایین تر می باشد.

هزینه ی حمل و نصب سجاده فرش حرم:

از جمله مواردی که به عنوان هزینه پس از بافت باید در نظر بگیریم، هزینه نصب فرش مسجد توسط نصاب و همین طور هزینه حمل قالی ها تا محل مورد نظر خواهد بود.

برای متراژهای نسبتا بالا مثلا 200 متر مربع به بالا، کارهای نصب شامل برش دادن دور ستون ها و دوردوزی آن ها به صورت رایگان توسط نصاب شرکت سبحان انجام خواهد گرفت.

فرش سجاده ای کاشان طرح بارگاه
فرش سجاده ای کاشان طرح بارگاه

اندازه سجاده فرش حرم – طرح محرابی

ابعاد فرش سجاده ای طرح حرم به خاطر محرابی بودن هم به صورت رولی و هم به صورت تک محراب قابل بررسی می باشد که اندازه ی هر یک در جدول زیر نمایش داده شده است:

رول یا تکی طول عرض
سجاده فرش به صورت رول آزاد 1/25 متر
فرش سجاده تک محرابی 1/25 متر 64 سانتیمتر

توجه داشته باشید که سجاده فرش حرم با دستگاه تکسیما و به صورت 4 رولی بافته می شود، یعنی هر نقشه ای که به دستگاه معرفی می شود به شکل 4 صف 4 صف تولید می گردد.

سجاده فرش حرم
سجاده فرش حرم

سفارش بافت فرش سجاده طرح حرم

پیش از هر چیز باید بدانید که برای تهیه ی سجاده فرش حرم می توانید مستقیما از کارخانه سبحان خریدتان را انجام دهید تا بدون واسطه و با حداقل هزینه، کار را تمام کنید.

شما به دو صورت اینترنتی و یا حضوری می توانید از شرکت سبحان خرید کنید. البته پیشنهاد می کنیم اگر یک نماینده از مسجد بتواند به کارخانه بیاید تا نمونه کارها و خط تولید را از نزدیک ببیند، تصمیم گیری و انتخاب خیلی بهتری خواهید داشت. مراحل زیر جهت خرید سجاده فرش کاشان خدمت شما:

  1. گام 1: نقشه ای ساده از مسجد یا نمازخانه ی خود بکشید که در آن طول و عرض به درستی محاسبه شده باشد.
  2. گام 2: در مرحله ی دوم طرح فرش موردنظرتان را همراه رنگ زمینه ی دلخواه انتخاب کنید.
  3. گام 3: بعد از اینکه طرح و تعداد شانه مشخص گردید، با توافق قیمتی، باید پیش پرداختی را به حساب شرکت واریز کنید تا سفارشتان ثبت نهایی شود.
  4. گام 4: پس از ثبت سفارش، با توجه به صف بافت و متراژ مورد نیاز شما، بین 1 هفته تا 2 هفته زمان نیاز خواهد بود تا فرش سجاده ای بافته و تکمیل گردد.
  5. گام 5: در مرحله ی آخر با آماده شدن فرش ها، به مکان متبرکه ی مورد نظر ارسال شده و توسط نصاب، کارهای برش و دوردوزی انجام می گیرد.
Call Now Buttonتماس با واحد فروش