فرش مسجد برای زاهدان

فرش مسجد برای زاهدان

مسلمانان اهل تسنن به مساجد و نمازخانه های خود اهمیت ویژه ای می دهند به گونه ای که همواره به فکر زیباسازی این اماکن مذهبی هستند و یک نمونه ی آن خرید فرش مسجد برای زاهدان می باشد.
همانطور که می دانید در چند دهه ی قبل چه برای خانه و چه برای اماکن مقدس نظیر امامزاده ها و مساجد از همان قالی های کلاسیک 3 در 4 متر و یا شبیه به آن استفاده می شد.
اما امروزه در صنعت قالی ماشینی برای هر مکان و برای هر منظوری یک نوع فرش مخصوص بافته می شود که نمونه ی آن بافت سجاده فرش برای مسجد و نمازخانه می باشد.
از جمله تولیدات دیگر می توان به گلیم فرش برای آشپزخانه، فرش عروسکی برای اتاق کودک، فرش طولی برای سالن های تشریفات و… اشاره کرد.
اما برای اینکه بتوانید یک فرش مناسب را با قیمت خوب برای مسجدتان در زاهدان و یا شهرهای اطراف آن تهیه کنید، باید به یک مرکز خرید فرش سجاده مراجعه فرمایید.
این مرکز می تواند یک فروشگاه یا نمایشگاه قالی بزرگ و مرکزی باشد و هم می تواند یک کارخانه تولیدی باشد؛ البته که بین این دو، کارخانه بهتر است چرا که نمایشگاه دار یک واسطه محسوب می شود.
قطعا خرید و تهیه ی فرش ماشینی سجاده ای از خود شهر زاهدان به سبب صرفه جویی در هزینه های اضافی مانند حمل و نقل بسیار بهتر خواهد بود.

خرید فرش مسجد برای زاهدان
خرید فرش مسجد برای زاهدان

خرید فرش مسجد برای زاهدان:

همانطور که گفتیم بهتر است تا حد ممکن از شهر زاهدان یا شهرهای اطراف، قالی های ماشینی مورد نیاز برای مسجد و منزل را تهیه کنید اما متاسفانه به خاطر نبود کارخانه چندان به صرفه نیست.
در زاهدان واسطه ها و نمایشگاه دارانی هستند که قالی های ماشینی را از کارخانجات واقع در مشهد و کاشان تهیه کرده و به فروش می رسانند.
با توجه به متراژ بالایی که مکان های مقدسی چون مسجدها و نمازخانه ها دارند، بهتر است از فروشگاه ها که واسطه گری می کنند خرید نکنید به این دلیل که قیمت ها به شدت افزایش پیدا می کنند.
پس با این اوصاف بهترین کار ممکن جهت خرید فرش مسجد برای زاهدان مراجعه به کارخانه های بافت فرش سجاده در دو شهر مشهد و یا کاشان می باشد.
اگر از نظر بعد مسافت بخواهیم نگاه کنیم، فاصله ی زاهدان تا مشهد حدود 1000 کیلومتر و فاصله ی آن تا کاشان حدود 1300 کیلومتر است.
از نظر دوری راه تقریبا هر دو مسیر کاشان و مشهد یکی هستند ولی مهم ترین مسئله وجود شرکت هایی است که صرفا تولید سجاده بافی دارند و به همین دلیل کاشان بهترین گزینه می باشد.
کاشان عنوان پایتخت قالی ماشینی را در ایران به یدک می کشد و چندین شهرک صنعتی تخصصی جهت تولید انواع فرش ماشینی نظیر فرش مسجدی را در خود جای داده است.
اگر پیمودن این مسافت تا کاشان برای شما مقدور نیست هیچ جای نگرانی وجود ندارد چراکه امروزه خریدهای اینترنتی از خود کارخانه هم امکانپذیر است و آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

فرش سجاده ای زاهدان
فرش سجاده ای زاهدان

فروش اینترنتی فرش مسجد برای زاهدان:

با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا هر شخصی از طریق گوشی خود به اینترنت دسترسی دارد و به راحتی می تواند از طریق جستجوی فرش مسجد در گوگل سایت های مرتبط را پیدا کند.
درواقع با ورود به فروشگاه های آنلاین، محصولاتی که در آن سایت هست را می توانید با مشخصات کامل و تصویر مشاهده کنید و سپس اقدام به خرید اینترنتی آن نمایید.
به طور مثال اگر یک قالی منزل با ابعاد 6 متر یا 9 متر نیاز داشته باشید، طرح و رنگبندی را می بینید و سپس از طریق درگاه پرداخت بانکی، مبلغ مورد نظر را واریز می کنید تا برای شما ارسال شود.
البته باید به این مورد توجه داشته باشید که خرید فرش مسجد برای زاهدان مانند کالاهای دیگر مشخص نیست که به همین راحتی به شکل آنلاین تهیه کنید.
برای سفارش اینترنتی سجاده فرش کاشان می بایستی مساحت سالن نمازخانه یا مسجد را به طور دقیق محاسبه نمایید تا به وسیله ی آن تعداد طاقه های سجاده توسط دستگاه بافته شوند.
پس از تعیین متراژ نوبت به انتخاب طرح های فرش نمازخانه ای یا مسجدی می رسد که نمونه های نقشه سجاده بر روی سایت یا شبکه های اجتماعی شرکت قرار گرفته اند.
با نتخاب نوع طرح که انواع آن را در قسمت بعدی شرح داده ایم، رنگبندی زمینه را هم باید براساس نمای داخلی مکان مذهبی خود مشخص کنید؛ سه نوع رنگبندی سبز یشمی، آبی فیروزه ای و قرمز لاکی پرفروش ترین ها هستند.
در نهایت جنس نخ یا الیافی تولیدی را همراه با تعداد گره هایی که در بافت باید زده بشوند را معین می کنید تا براساس همین موارد یک فاکتور با ذکر جزئیات و قیمت نهایی در اختیارتان قرار بگیرد.

طرح و نقشه های فرش مسجد برای زاهدان:

در شرکت های فرش سجاده بافی از آنجایی که فقط به تولید فرش مخصوص نمازخانه و مسجد فعالیت دارند، طرح و نقشه های زیادی را پیدا خواهید کرد که متناسب با تمام سلیقه ها و فرهنگ های ایران زمین می باشد.
حتی اگر طرح خاصی را هم هیات امنا خواسته باشند، می توانند عکس آن را برای کارخانه سبحان ارسال کنند تا طراحان زبده شرکت آن عکس را تبدیل به نقشه قابل بافت کنند.
در مجموع اگر قرار به دسته بندی باشد، می توان از نظر ساختار کل تمامی طرح های سجاده فرش را به سه نوع فرش محرابی سجاده ای، فرش سجاده تشریفاتی و فرش طرح یکپارچه تقسیم بندی نمود.
نقشه های محرابی جزو محبوب ترین طرح هایی هستند که چه شرکت های سجاده بافی و چه شرکت هایی که قالی خانگی تولید می کنند، به طور خاص برای اماکن مذهبی می بافند.
نوع دوم یعنی فرش های طرح تشریفاتی بسیار مورد پسند جهت فرش مسجد برای زاهدان می باشند که مسلمانان سنی بیشتر طرح های بدون محراب و تک حاشیه را مناسب اماکن مقدس می دانند.
مورد سوم هم طرح های یکپارچه هستند که ایده ی طراحی آن براساس قالی های بزرگپارچه از مساجد قدیمی گرفته شده است و اکثرا به صورت دستباف در کارگاه های قالی بافته شده اند.
طرح های محرابی که تک به تک جایگاه نمازگزاران را مشخص می کند در نتیجه انتخاب بهتر همین مورد خواهد بود چراکه نظم و ترتیب خیلی خوبی را در نمازخانه و مسجد ایجاد می کند.
طرح های تشریفاتی و یکپارچه هم چون بدون محراب خواهند بود بهتر است برای حسینیه ها و امامزاده ها مورد مصرف قرار گیرند که علاوه بر نماز گزاردن جهت برگزاری دیگر مراسم مذهبی هم مفید باشند.

فرش مسجد برای زاهدان از کارخانه
فرش مسجد برای زاهدان از کارخانه

قیمت فرش مسجدی برای زاهدان:

حالا که قرار شد فرش مسجد محرابی و یا تشریفاتی خود را از کاشان یا مشهد تهیه کنید، برای هیات امنا و بانیان خیر این سوال اصلی خواهد بود که قیمت تمام شده چقدر می شود؟
برای اینکه بدانید قیمت نهایی خرید فرش نمازخانه و یا مسجدتان چه مقدار هزینه بردار است، آن ها را به سه قسمت تقسیم می کنیم تا برای شما روشن تر شود:
اول هزینه هایی است که به منظور بافت فرش مسجد برای زاهدان باید مدنظر قرار گیرند، به واقع برای تولید قالی ماشینی سفارشی، مواد اولیه و نوع بافت قیمت را کاهش یا افزایش می دهند.
مواد اولیه که شامل نخ های بافت هستند و این نخ ها عبارتند از نخ تار، نخ پود و نخ خاب. مهم ترین مورد نخ خاب است که تقریبا جنس کلی فرش ماشینی برای مسجد را تعیین می کند. این نخ را روی سطح قالی می توانید ببینید.
جنس نخ های خاب برای سجاده فرش مساجد متنوع هستند ولی دو نوع نخ اکریلیک و پلی استر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اکریلیک باکیفیت و با هزینه بالا می باشد و در مقابل پلی استر کیفیت و قیمت پایین تری دارد.
مورد دوم یعنی نوع بافت بستگی به دستگاه بافندگی دارد که با چه شانه و تراکمی فرش سجاده را تولید می کند. هر چه این شانه و تراکم ها بیشتر باشد قیمت بالاتری هم باید پرداخت شود.
دومین قسمت از هزینه ها مربوط به حمل طاقه های سجاده تا زاهدان خواهد بود که از طریق باربری و یا دربست می توان ارسال کرد و هر کدام قیمت متفاوتی را دارند.
سومین مورد از هزینه ها هم مربوط به نصب فرش طرح محرابی در مسجد می باشد که باید توسط نصاب باتجربه به سمت قبله پهن شود.

ابعاد فرش مسجد برای زاهدان:

یکی از سوال هایی که هنگام خرید سجاده از ما می پرسند این است که ابعاد فرش سجاده ای چقدر است و اینکه آیا قیمت ها برحسب متر طول هستند یا خیر؟
در ابتدا باید بگوییم که قیمت طاقه های فرش ماشینی مساجد و نمازخانه ها به صورت متر طولی محاسبه نمی شوند بلکه براساس متر مربع به مشتری قیمت داده می شوند.
به همین دلیل شما باید مساحت مسجدتان را به ما بگویید یعنی طول را ضرب در عرض کنید تا مساحت آن دربیاید و براساس آن شرکت سفارش شما را در صف بافت قرار دهد.
حالا می خواهیم بگوییم ابعاد هر طاقه و هر تک محراب بافته شده چقدر است. همانطور که می دانید فرش مسجد برای زاهدان به صورت طاقه های طولی مانند قالی های کناره تولید می شوند.
اول یک رول یا طاقه ی سجاده فرش را در نظر بگیرید؛ عرض طاقه یک متر و بیست و پنج سانتی متر (یا 125 سانتی متر) است که این مقدار به صورت ثابت و استاندارد می باشد.
اما طول رول ها اندازه ی ثابتی ندارند و در هر متراژی که مشتری نیاز داشته باشد قابلیت بافت را دارا می باشند. ممکن است یک طاقه 10 متری باشد، یکی 20 متری و دیگری 30 متری و…
حالا یک تک محراب را در نظر بگیرید که درواقع فقط یک نمازگزار می تواند روی آن بایستد؛ این تک محراب در شرکت سجاده بافی سبحان هم دارای عرض استاندارد و هم دارای طول استاندارد خواهد بود.
عرض یک عدد قالی تک محرابی بسته به تراکم بین 63 تا 64 سانتی متر به طور دقیق بافته می شود و طول آن که همان عرض طاقه خواهد بود، 1/25 متر می باشد.

سجاده فرش کاشان برای زاهدان
سجاده فرش کاشان برای زاهدان
شرکت فرش سجاده باف کاشان:

از زاهدان تا شهر کاشان حدودا 1300 کیلومتر راه خواهد بود و این مسافت تقریبا 15 ساعت زمانبر می باشد.
حتما یکی دو روز از وقتتان را مخصوص مراجعه به کارخانه سجاده فرش کاشان صرف کنید چراکه بسیار به صرفه خواهد بود تا مستقیما از کارخانه فرش مسجد برای زاهدان را تهیه کنید.
البته اگر امکان سفر را ندارید می توانید آنلاین از طریق تلفن و یا سایت ها و شبکه های اجتماعی با شرکت ارتباط برقرار کنید و ثبت سفارشتان را انجام دهید.
برای خرید مستقیم از کارخانه فرش سجاده ای کاشان لازم است بدانید که باید مراحلی را به ترتیب طی کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فرش مورد نیازتان را تهیه کنید.
اولین کار این است که نقشه ی مسجد را روی کاغذ رسم کنید و اندازه ی دقیق را به متر روی هر یک از اضلاع آن بنویسید.
البته اگر مسجدتان دارای اضلاع نامنتظم است بهتر است که با نرم افزارهای عمران و معماری محاسبه شوند تا پرتی های لازم کاملا در نظر گرفته بشوند.
کارخانه فرش سجاده باف سبحان (با شرکت ثبتی ثریا کویر کاشان) همه روزه پذیرای مشتریان عزیز می باشد، فقط در ساعت های غیر کاری با مدیریت فروش هماهنگ بفرمایید.

تماس با کارخانه فرش سجاده ای سبحان :
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش