فرش مسجدی تهران

فرش مسجدی تهران

متولیان مکان های مذهبی در تهران و حومه تهران که می خواهند فرش سجاده ای تهران را برای مسجد یا نمازخانه خود تهیه کنند معمولا به نمایشگاه ها و فروشگاه های قالی ماشینی در خود تهران مراجعه می کنند.
نکته ای که باید بگوییم این است که فرش مسجدی تهران مانند قالی خانگی نیست که در اندازه های استاندارد از قبل تولید شده و در نمایشگاه های قالی مانند شهر فرش و مهد فرش آماده فروش باشد تا به مشتری تحویل دهند.
فرش مخصوص مساجد در طاقه هایی به شکل همان فرش های کناره ای منزل و یا قالی های تشریفاتی تولید می گردد که از نظر طرح و نقشه هم تفاوت بسیاری با فرش های خانگی دارد.
معمولا طرح هایی که برای فرش مساجد در نظر گرفته می شوند به شکل اسلیمی و تذهیب بوده تا با فضای روحانی اماکن مذهبی متناسب باشند؛ از جمله این نقش ها باید به نقش محراب و شمسه اشاره کنیم.
البته به غیراز این نقش های اسلیمی از طرح های اصیل ایرانی مانند گل، برگ، بوته، شاخه و کبوتر نیز در برخی از نقشه های سجاده فرش استفاده می شود به خصوص در نقشه های فرش افشان که بسیار شلوغ می باشند.
علیرغم اینکه اکثر کارخانجات بافندگی که تولید قالی خانگی را دارند، امکان بافت فرش سجاده برای نمازخانه و مسجد را نیز دارند ولی بهتر است که فرش های مسجدی خود را از شرکت های سجاده باف خریداری نمایید.
تهران به همراه روستاها و شهرهای اطراف خود با توجه به انبوه جمعیت مکان های مذهبی خیلی زیادی اعم از مسجد، نمازخانه، مصلی، حسینیه و امامزاده را در خود جای داده است که تعداد کمی از آن ها مفروش به سجاده مخصوص هستند.
در این مقاله می خواهیم شما را برای خرید فرش محرابی و یا تشریفاتی مخصوص مساجد در تهران راهنمایی کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

خرید فرش مسجدی تهران
خرید فرش مسجدی تهران

خرید فرش مسجدی تهران:

هنگامی که متولیان اماکن مقدس در تهران قصد تعویض فرش های مسجد خود را می گیرند، اولین کاری که می کنند به نمایشگاه های قالی مانند مهد فرش و یا شهر فرش رجوع می کنند تا قیمت بگیرند.
نمایشگاه های قالی ماشینی در تهران و اطراف آن، کار اصلی و فروش عمده شان فروش قالی منزل یعنی همان فرش های ماشینی 12 متر و 9 متر و 6 متر است. البته که فروش گلیم و گبه و دیگر فرش های خانگی را هم دارند.
اما از آنجاییکه این نمایشگاه داران با خود کارخانه کار می کنند درواقع هر نوع سفارشی را می گیرند مثلا اگر شما فرش مسجدی تهران را نیز بخواهید، سفارش شما را به همراه مبلغی بیعانه گرفته و خودشان از کارخانه سفارش می دهند.
پس بهتر است به جای خرید از نمایشگاه های قالی که خودشان به عنوان واسطه هستند، شخصا و یا به همراه هیات امنا به یک کارخانه سجاده باف بروید تا بتوانید مستقیم و بدون هرگونه واسطه ای سجاده فرش مسجد را تهیه نمایید.
در تهران یا شهرهای اطراف تهران کارخانه ی بافندگی وجود ندارد، اگر هم شرکت بافندگی پیدا کنید فرش سجاده ای تولید نمی کند و بیشتر فرش های فانتزی می بافد مانند ساوین که قبلا مشغول به فعالیت بود.
کارخانه هایی که فرش برای مسجد و نمازخانه تولید می کنند اصطلاحا سجاده باف نامیده می شوند و این نوع شرکت های تخصصی را بیشتر در شهرستان کاشان خواهید یافت. البته مشهد هم در تولید قالی ماشینی معروف است.
اما شهرستان کاشان کارخانه های فرش سجاده باف بسیاری دارد که در چندین شهرک صنعتی به فعالیت مشغول هستند و مهم ترین آن ها شرکت سبحان (صنایع فرش ثریا کویر کاشان) با مدیریت آقای ایزدی می باشد.
دستگاه های سجاده بافی به طور معمول دارای عرض 2/5 متر هستند که 2 عدد رول با عرض ثابت و استاندارد 125 سانتی متر می بافند؛ با این اوصاف معمولا فرش های مسجد به صورت 4 رول تولید می شوند.

سجاده فرش مسجد برای تهران
سجاده فرش مسجد برای تهران

سفارش آنلاین فرش مسجدی برای تهران:

دوستان تهرانی که می خواهند سجاده فرش مناسب برای مکان مذهبی خود تهیه کنند، احتمالا ترجیح می دهند که به صورت اینترنتی سفارش بدهند تا هزینه ای بابت رفت و برگشت نپردازند.
تقریبا این روزها همه خانواده ها حداقل یک بار خرید اینترنتی را تجربه کرده اند. خرید کالاهای تکی و مشخص خیلی راحت هستند به طوریکه با ثبت سفارش و پرداخت نقدی یا پرداخت در محل، محصول مورد نظرتان را تحویل می گیرید.
اما باید توجه داشته باشید که خرید فرش مسجدی تهران مانند دیگر کالاها نیست چراکه ماهیت مشخصی ندارد؛ درواقع شما برای خرید قالی ماشینی منزل مشکلی ندارید چرا که سایز و طرح را به صورت مشخص از سایت انتخاب و سپس می خرید.
ولی فرش سجاده ای مستلزم یک مجموعه ای از اطلاعات است تا در شرکت طبق همان داده ها به شکل دقیق بافت صورت پذیرد. این اطلاعات به قرار زیر خواهند بود:
اولین مرحله تهیه پلن از سالن نمازخانه و یا مسجد خواهد بود. برای این منظور یک کاغذ سفید بردارید و یک شکل مستطیل یا مربع و یا هر چندضلعی که مکان مذهبی شما هست آن را بکشید و ابعاد را به درستی بنویسید.
نقشه رسم شده را از طریق شبکه های اجتماعی برای شرکت بافنده (کارخانه فرش سجاده ای سبحان) بفرستید تا متراژ فرش نماز مورد نیاز به طور دقیق محاسبه گردد.
پس از مشخص شدن متراژ، باید طرح، رنگبندی زمینه، جنس نخ و تعداد شانه را انتخاب کنید تا بر همین اساس یک پیش فاکتور برایتان تنظیم و صادر گردد.
با تایید اطلاعات مندرج در پیش فاکتور، حساب شرکتی در اختیار شما قرار می گیرد که بخشی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت به حساب کارخانه سبحان واریز نمایید تا سفارش ثبت و تولید آغاز گردد.

تولید فرش مسجدی تهران با انواع طرح ها:

هنگام خرید سجاده فرش کاشان با انواع طرح ها و نقشه ها مواجه می شوید که شاید شما را در انتخاب کمی سردرگم کند.
در این سال ها که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ و همین طور نرم افزارهای مخصوص نقشه قالی، شرکت ها طرح های بسیاری را آماده بافت دارند.
طرح های فرش سجاده ای مساجد را اگر بخواهیم دسته بندی کنیم می توانیم به 2 دسته کلی طرح های دارای محراب و طرح های بدون محراب تقسیم بندی کنیم.
طرح های محرابدار را فرش محرابی می نامیم که با نام هایی چون فرش گنبدی ومناره ای هم از آن یاد می شود. پرفروش ترین فرش مسجدی تهران همین طرح می باشد.
دسته دوم که قالی های بدون محراب هستند خودشان به دو گروه مجزا تقسیم بندی می شوند. طرح های همراه با حاشیه (تک حاشیه و دو حاشیه) و طرح های بدون حاشیه یا یکپارچه ای.
فرش های مسجدی با حاشیه را تشریفاتی می نامیم و برای مکان های مذهبی با مساحت کمتر توصیه می کنیم چراکه نمازگزاران بیشتری می توانند بر روی آن در صف قرار بگیرند.
در مجموع سجاده فرش محرابی برای مساجد و نمازخانه ها از محبوبیت بالاتری برخوردار است و پس از آن فرش های تشریفاتی.
طرح های بدون حاشیه و بدون محراب بهتر است برای امامزاده ها که فضای نسبتا بزرگتر و همچنین قدیمی تری دارند مورد استفاده قرار گیرد.

تولید کارخانه فرش مسجدی تهران
تولید کارخانه فرش مسجدی تهران

قیمت فرش مسجدی تهران درب کارخانه:

فاکتورهای بسیاری در تعیین قیمت سجاده فرش مساجد دخالت دارند که بعضی از مهم ترین آن ها را برایتان توضیح می دهیم. اول هزینه هایی که می خواهید صرف خرید فرش سجاده کنید را به 2 دسته تقسیم می کنیم:
اولین گروه هزینه هایی خواهند بود که در هنگام خرید فرش مسجدی تهران باید در نظر گرفته شوند. این هزینه ها بزرگترین بخش پرداختی ها خواهند بود که قیمت اصلی قالی مسجد را تعیین می کنند.
هزینه های تولید مربوط به جنس الیاف یا جنس نخ ها و همچنین تعداد گره ها یا اصطلاحا شانه و تراکم فرش سجاده ای ماشینی می باشد.
متداولترین جنس نخ در بافت فرش مسجد یا پلی استر است یا اکریلیک؛ البته اخیرا جنس نخ ورژن هم وارد بازار گردیده است.
مورد دیگر در بافت مربوط به تعداد گره ها است که به آن ها همان تعداد شانه و تراکم می گویند. هر چه شانه بالاتر می رود، سجاده فرش هم بافت محکم تری خواهد داشت.
در مجموع فرش مسجدی تهران 700 شانه ای با جنس نخ اکریلیک بهترین و پرهزینه ترین قالی برای اماکن مذهبی محسوب می گردد که از نظر کیفیت بسیار عالی است.
از سویی دیگر فرش مسجد محرابدار با جنس پلی استر و همچنین تعداد شانه پایین مانند 440 یا 500، جزو ارزانترین قالی های ماشینی به حساب می آید.

فرش مسجد بدون محراب برای تهران
فرش مسجد بدون محراب برای تهران

هزینه های پس از تولید فرش مسجدی تهران:

هزینه های بعد از بافت جزو هزینه هایی می باشد که معمولا توسط متولیان اماکن مذهبی و خریداران عزیز چندان جدی گرفته نمی شود.
این هزینه ها به دو بخش تقسیم می شوند: اول هزینه حمل از درب کارخانه تا محل مسجد و دومی هم هزینه نصاب فرش سجاده ای.
محصولات یا به صورت دربست ارسال می شوند و یا از طریق باربری که این هزینه با خود مشتری خواهد بود.
اما نصب ها معمولا برای متراژهای بالا توسط خود شرکت سبحان انجام می گیرند. نصب ها باید دقیق به سمت قبله انجام گیرند.
باید دقت داشته باشید که کار نصب سجاده فرش مسجدی تهران کار هر کسی نیست و سعی نکنید خودتان که تجربه آن را ندارید انجام بدهید.
به واقع نصب فرش سجاده مساجد یک کار حساس و ظریف است که باید بسیار با حوصله انجام گردد مانند برش دقیق دور ستون ها و دوردوزی محل های برش خورده.
فقط به این مورد توجه داشته باشید که پیش از تولید حتما با شرکت هماهنگ کنید که نحوه ارسال چگونه باشد و اینکه آیا به نصاب هم نیاز دارید یا خیر.

Call Now Buttonتماس با واحد فروش