فرش سجاده ای شیراز

فرش سجاده ای شیراز

شیراز یکی از شهرهایی است که مساجد و امامزاده های بسیاری را در خود جای داده است. از همین رو متولیان این اماکن مذهبی به دنبال خرید فرش سجاده ای شیراز جهت زیباتر کردن چنین مکان های مقدسی هستند.
در یکی دو دهه ی گذشته قالی های ماشینی با انواع دستگاه های بافندگی و در اندازه و طرح های مختلف تولید می شوند که هر کدام برای یک مکان خاصی مناسب هستند.
یکی از این تولیدات خاص مربوط به مساجد و نمازخانه ها می شود، فرش مسجدی که در کارخانه ها بافته می شود به شکل صف به صف یعنی طولی و کناره ای بافته می گردد.
متولیان یا بانیان خیر اگر به فروشگاه ها یا نمایشگاه های قالی در خود شیراز مراجعه کنند احتمالا نمونه ایی را می توانند مشاهده کنند.
اما باید توجه داشته باشید که متراژ مساحت مکان های مذهبی بسیار بالا هست و بهترین کار خرید مستقیم قالی ماشینی از کارخانه خواهد بود تا واسطه ای در میان نباشد.
مشکل همین جاست که کارخانه های قالی بافی در شیراز یا اطراف آن نیستند و مجبور خواهید بود که به مرکز خرید فرش سجاده ای در کاشان یا مشهد مراجعه نمایید.
امروز می خواهیم در مورد شرایط و چگونگی خرید فرش ماشینی مسجد برای شهر شیراز توضیحاتی را ارائه بدهیم، پس با ما همراه باشید:

خرید فرش سجاده ای شیراز
خرید فرش سجاده ای شیراز

فرش سجاده ای شیراز را از کجا بخریم؟

همانگونه که در قسمت بالا توضیح دادیم متوجه شدید که شرکت های بافندگی در زمینه قالی ماشینی در شیراز یا شهرهای نزدیک به آن وجود ندارد.
حالا برای خرید از کارخانه بهتر است که به چه شهری مراجعه شود؟ در ایران کارخانه های فرش ماشینی زیادی هستند ولی در مجموع می توان دو شهر مشهد و کاشان را به عنوان مراکز اصلی نام برد.
البته که در همه ی شهرهای ایران نمایشگاه های قالی به وفور یافت می شوند اما همگی واسطه هایی هستند که به طور معمول از خود کارخانه های کاشان و مشهد خرید دارند.
به منظور خرید فرش سجاده ای شیراز بالطبع مراجعه به شهرستان کاشان که در استان اصفهان قرار گرفته گزینه ی بسیار بهتری خواهد بود.
از نظر بعد مسافت فاصله شیراز تا مشهد چیزی در حدود 1300 کیلومتر است اما فاصله آن تا کاشان تقریبا 700 کیلومتر خواهد بود.
پس از نظر فاصله و حمل و نقل، کاشان بسیار باصرفه تر می شود. از طرفی دیگر باید این نکته را بگوییم که کارخانه های سجاده فرش که تخصصی فقط فرش مسجد برای زاهدان و شیراز و… تولید می کنند باز در کاشان بیشتر هستند.
پس با این اوصاف فرش نمازخانه ای یا مسجدی که در شرکت های کاشان تولید می شوند از نظر قیمتی هم بسیار ارزانتر از مشهد خواهند بود.
همچنین جهت مراجعه به کارخانه های قالی بافی و سجاده بافی در کاشان و دیدن نمونه های بافته شده برای هیات امنا راحت تر می باشد.

فرش مسجد شیراز
فرش مسجد شیراز

سفارش از راه دور فرش سجاده ای شیراز:

خریدهای اینترنتی به خصوص از زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان به بالاترین سطح خود رسید و همه خانواده ها به شرط اطمینان از محصول، همان خرید آنلاین را ترجیح می دهند.
سفارش آنلاین محصولاتی که ماهیت مشخصی دارند مانند خرید یک تخته فرش 9 متری برای منزل، کار سختی نیست درواقع با ثبت سفارش و پرداخت مبلغ درب منزل تحویل خواهید گرفت.
اما تهیه یک سری محصولات مانند فرش سجاده ای شیراز از آنجاییکه باید طبق اطلاعات مشتری تولید شوند کار راحتی نخواهد بود و حتما به تعاملاتی بین مشتری و فروشنده نیاز دارد.
این تعاملات شامل محاسبه مساحت نمازخانه یا مسجد، تعیین بودجه در نظر گرفته شده برای خرید چه نقدی و چه قسطی، انتخاب رنگبندی، طرح، جنس و نوع بافت سجاده فرش می باشد.
مهم ترین کار مشخص نمودن متراژ مساحت مکان مقدس شماست که برای این منظور بهتر است خودتان با یک متر ترجیحا فلزی ابعاد را مشخص کنید.
بعد از اینکه اندازه ها معین شدند باید یک کاغذ سفید بردارید و نقشه آن را رسم کنید؛ سپس اندازه ی همه اضلاع را روی آن یادداشت نموده و در ادامه درب ورودی و جهت قبله را هم مشخص نمایید.
در برخی موارد به خاطر قناسی های زیادی که در ابعاد یک مکان مذهبی وجود دارد، حتما باید با نرم افزارهای مهندسی مخصوص مانند اتوکد، مساحتشان محاسبه شود.
اگر درآوردن متراژ ابعاد مسجد و یا سالن نمازخانه برایتان دشوار می باشد، می توانید از طریق هماهنگی با شرکت یک نماینده جهت محاسبه دقیق مساحت، به محل اعزام گردد.

بافت فرش سجاده ای شیراز با انواع طرح ها:

هر منطقه ای از ایران مطابق با فرهنگی که دارند و همچنین مطابق با سلیقه ی مردمان آن منطقه، دوست دارند از طرح و رنگبندی خاص خود در مسجدشان استفاده کنند.
همین اقلیم های مختلف و فرهنگی های متنوعی که در ایران وجود دارند باعث شده تا طرح ها و نقشه های زیادی طراحی و آماده بافت شوند.
شرکت سبحان هم از جمله کارخانه های معروف سجاده باف در ایران است که ده ها نقشه را برای فرش سجاده ای شیراز آماده بافت دارد تا هیات امنا با فراغ بال بتوانند طرح مدنظر خود را انتخاب کنند.
در ابتدا طرح های سجاده فرش مسجد که به صورت ماشینی تولید می شدند، فقط 2 نوع محرابی و تشریفاتی بودند ولی به مرور زمان نوع سوم یعنی طرح یکپارچه هم اضافه شد.
اولین و محبوب ترین نوع فرش ماشینی برای نمازخانه ها و مساجد، فرش محرابی سجاده ای می باشد که تقریبا 70 درصد فروش شرکت سبحان را به خود اختصاص می دهد.
نوع دوم یعنی نقشه های تشریفاتی بعد از طرح های محرابدار در جایگاه دوم فروش قرار دارند که البته بیشتر از مساجد، برای حسینیه ها پیشنهاد می کنیم.
طرح سوم و جدید هم که نقشه های یکپارچه می باشند؛ این طرح که پس از نصب مانند فرش دستباف یک تکه به نظر می رسد بهتر است در انانزاده مورد مصرف قرار گیرد.
در مجموع فرش های محرابی انتخاب بهتری خواهند بود به این دلیل که نظم و هماهنگی فوق العاده خوبی برای صف های نماز به وجود می آورند.

فرش سجاده ای شیراز برای مسجد
فرش سجاده ای شیراز برای مسجد

قیمت فرش سجاده ای مسجد چند است؟

اگر قصد خرید فرش برای مسجد خود را داشته اید، حتما به فروشندگان و شرکت های مختلف زنگ زدید تا قیمت ها را استعلام بگیرید و با یکدیگر مقایسه کنید.
همین طور متوجه هم شده اید که قیمت ها بسیار متفاوت هستند و گاهی برای یک نوع سجاده با مشخصات تقریبا یکسان باز هم قیمت ها با هم فرق دارند که در ادامه دلیل این اختلاف قیمتی را بیان خواهیم کرد.
فاکتورهای بی شماری می تواند در قیمت فرش سجاده ای شیراز تاثیرگذار باشد که در مجموع آن ها را به دو دسته می خواهیم تقسیم کنیم:
1. هزینه های پیش از تولید سجاده یا حین تولید در کارخانه بافنده – 2. هزینه های پس از تولید فرش نماز
هزینه هایی که قبل از تولید باید به آن ها دقت داشته باشید این است که تا حد امکان از کارخانه خرید خود را انجام دهید و از واسطه و دلال سجاده فرشتان را تهیه نکنید تا به طور قابل توجهی قیمت کاهش یابد.
سپس با توجه به بودجه ای که دارید باید به انتخاب جنس نخ و تعداد گره های فرش مسجدی مبادرت کنید. به طور مثال بین دو نوع نخ اکریلیک و پلی استر، اکریلیک باکیفیت تر و گران تر می باشد و در مقابل پلی استر کیفیت پایین تر و در نتیجه ارزانتری دارد.
همچنین تعداد گره ها هم در بالا و یا پایین آمدن قیمت تمام شده تاثیر می گذارد. اصطلاحا به گره های عرضی شانه و به گره های طولی تراکم گفته می شود.
هر چه تعداد گره های در عرض و طول قالی ماشینی بالاتر می رود قیمت افزایش می یابد و بالعکس. در مجموع یک سجاده فرش ارزان قیمت معمولا 440 شانه یا 500 شانه و با جنس نخ بی سی اف یا پلی استر خواهد بود.

تولید سجاده فرش برای شیراز
تولید سجاده فرش برای شیراز

هزینه های بعد از تولید فرش سجاده ای شیراز چیست؟

بسیاری از مشتریان وقتی هزینه های مربوط به بافت فرش مسجدی یا نمازخانه ای خود را می پردازند، گمان می کنند که دیگر هزینه های دیگری وجود ندارند.
اما دو هزینه ی دیگر هم پس از تکمیل سجاده فرش باید در نظر بگیرید که با تورم فزاینده امروز خیلی قابل توجه هستند.
اولین هزینه مربوط خواهد بود به حمل محصول از درب کارخانه تا محل مسجد مورد نظر به عنوان مقصد نهایی؛ این حمل چه به صورت دربست و چه از طریق باربری کاملا به عهده مشتری و خریدار خواهد بود.
مورد بعدی هزینه مربوط به نصاب خواهد بود. وظیفه نصاب درواقع پهن کردن رول های فرش سجاده ای شیراز کاملا در جهت قبله و فیت کردن با مسجد خواهد بود.
نصاب برای نصب کردن دقیق طاقه های سجاده ای نیاز به یک دستگاه چرخ زیگزاگ دارد تا پس از برش زدن، کناره ها را دوردوزی نماید تا آسیبی به قالی ها نرسد.
هزینه یک نصاب باید به ازای هر مترمربع از نصب محاسبه شود که معمولا نصاب های حرفه ای مبلغی بین 12 هزار تومان تا 20 هزار تومن بسته به سختی کار می گیرند.
شرکت سبحان برای مشتریانی که سفارش بالاتر از 300 متر مربع فرش نمازخانه یا مسجدی داشته باشند، برای تخفیف کار به صورت رایگان عملیات نصب را به عهده می گیرد.
پیشنهادی که برای ارزانتر تمام کردن حمل طاقه های فرش ماشینی مسجدتان داریم این است که اگر نیاز به نصاب ندارید بهتر است خودتان یک راننده نیسان از شهرتان پیدا کنید که زحمت حمل را به صورت رایگان و به عنوان کار خیر انجام دهد.

تماس با کارخانه فرش سجاده ای سبحان :
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش