سجاده فرش مشهد

سجاده فرش مشهد

فرش سجاده ای مشهد هم مانند سجاده فرش کاشان از معروفیت نسبی برخوردار است و مشتریان خاص خود را دارد.
سجاده فرش مشهد به سبب وجود کارخانجات ریسندگی و بافندگی در این شهر بسیار پرطرفدار شده است.
در خیلی از شهرهای ایران شرکت های بافت قالی ماشینی وجود ندارند و برای تهیه ی فرش مسجدی به سراغ نمایشگاه های فرش در همان شهر خودشان رجوع می کنند.
به همین خاطر در خیلی از موارد هیات امنای مساجد به دنبال یک مرکز خرید یا یک کارخانه می گردند تا با نازلترین قیمت فرش نماز را تهیه کنند.
البته این روزها فرش های مخصوص برای مسجد به طور خاص در شرکت های تحت عنوان سجاده بافی تولید می شوند.
در شرکت های سجاده بافی انواع طرح ها و رنگبندی های مناسب با فضای داخلی مساجد بافته می شوند.
دلیل وجود نداشتن کارخانه های بافندگی در دیگر شهرهای ایران به غیر از مشهد و کاشان، به صرفه نبودن تولید و احتمالا نبود نیروی کار متخصص می باشد.
متولیان و خیران برای خرید فرش نمازخانه ای و یا مسجدی می توانند به این کارخانه های سجاده باف مراجعه کنند و یا حتی به صورت اینترنتی یا تلفنی سفارش خود را ثبت نمایند.

سجاده فرش مشهد طرح محرابی رنگ آبی
سجاده فرش مشهد طرح محرابی رنگ آبی

خرید سجاده فرش مشهد:

شما در شهرهای مختلف ایران فروشگاه های فرش و یا نمایشگاه های زیادی را خواهید یافت که علاوه بر فروش قالی های کلاسیک، فرش های سجاده ای هم به فروش می رسانند.
امروزه برای خرید سجاده فرش مشهد و یا کاشان با توجه به رشد سایت های اینترنتی، کار راحت تری در پیش روی خریداران است.
پس برای خرید فرش های مسجدی علاوه بر مراجعه حضوری، از راه دور هم می توانید اقدام به خرید اینترنتی سجاده فرش کاشان یا مشهد کنید.
در یک دهه اخیر پیشرفت قابل توجهی در بین فروشگاه های اینترنتی دیده می شود به طوری که هر یک از شرکت های سجاده باف هم دارای سایت شده اند.
البته فروش فرش سجاده ای از روی سایت به مانند فرش خانگی نیست و باید حتما قبل از خرید اطلاعاتی بین خریدار و کارخانه رد و بدل شود.
همچنین اگر قصد دارید نمونه های بافته شده را ببینید، نیاز نیست به شرکت بروید چراکه امکان ارسال نمونه های بافته شده جهت بررسی کیفیت برای هر شهری حتی خارج از کشور وجود دارد.
در ادامه ما را همراهی کنید تا انواع طرح های سجاده فرش مشهد و کاشان را برای شما معرفی کنیم.

خرید اینترنتی فرش سجاده ای:

شرکت سجاده بافی سبحان نیز علاوه بر پذیرفتن مشتریان به صورت حضوری در کارخانه، فروش اینترنتی فرش سجاده ای خود را چند سالیست که جهت رفاه حال مشتریان راه اندازی نموده است.
به منظور خرید اینترنتی سجاده فرش مشهد می توانید همین عبارت را در گوگل جستجو بزنید و سپس از بین نتایج بر روی سایت سبحان کلیک کنید.
البته در گوگل سایت های بسیاری وجود دارند که اکثرا واسطه هستند و تعداد معدودی از جمله شرکت سبحان، فروش مستقیم از کارخانه را دارند.
دقت داشته باشید کارخانه سبحان در کاشان واقع شده ولی تمامی طرح ها و نقشه های مخصوص مشهد و کاشان را دارا بوده و امکان بافت طرح های سفارشی را نیز دارد.
با ورود به سایت سبحان، باید به قسمت محصولات سایت بروید و طرح های موجود را مشاهده کنید. سپس هر کدام را خواستید با مدیریت شرکت هماهنگ کنید.
البته پیش از انتخاب طرح مدنظرتان، حتما مساحت مکان مذهبی خودتان را محاسبه کنید تا متراژ مورد نیاز برای بافت معلوم باشد.

فروش سجاده فرش مشهد و کاشان
فروش سجاده فرش مشهد و کاشان

انواع طرح های سجاده فرش مشهد و کاشان:

کارخانجات بافندگی در مشهد و کاشان انواع محصولات قالی ماشینی را با کیفیت ها و جنس نخ های مختلف تولید می کنند.
اما در مورد ساختار طرح کلی سجاده فرش مشهد و کاشان باید بگوییم که به سه دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند.
این سه دسته شامل فرش های طرح محرابی، فرش های بدون محراب با تک حاشیه (تشریفاتی) و همچنین فرش های بدون محراب و حاشیه (یکپارچه) می باشد.

سجاده فرش محرابی پرفروش ترین نوع فرش سجاده ای کاشان و مشهد به حساب می آید که برای مکان های مذهبی چون نمازخانه ها و مساجد بسیار پرکاربرد می باشد به این دلیل که در این مکان ها هدف اصلی برپایی نماز جماعت است.

نوع دوم که فرش های تشریفاتی هستند بیشتر برای حسینیه ها مورد استفاده قرار می گیرند به این دلیل که سایر مراسم های مذهبی مانند عزادارای هم در این مکان ها صورت می گیرد. طرح تشریفاتی مانند قالی کناره است با این تفاوت که تنها یک نوار حاشیه ای دارد.
نوع سوم و آخر هم طرح های یکپارچه هستند و برای مکان های بزرگ و سنتی مانند امامزاده ها بیشتر استفاده می شود. به این دلیل واژه ی یکپارچه به این دست از قالی ها اطلاق می شود که پس از نصب، گویی که یک فرش یک تکه و بدون برش پهن شده است و اینچنین نمای بسیار زیبایی را برای مکان مذهبی به ارمغان می آورد.

سجاده فرش مشهد یا کاشان؟
سجاده فرش مشهد یا کاشان؟

قیمت سجاده فرش مشهد و کاشان:

مهم ترین عاملی که در تعیین قیمت فرش های سجاده ای تاثیرگذار است، کیفیت مواد اولیه ی به کار رفته در بافت قالی ماشینی است.
این مواد اولیه ی بافت همان نخ هایی هستند که در تولید فرش به کار می روند. این نخ ها شامل نخ خاب، نخ تار و نخ پود است.
بین این نخ ها اصلی ترین مورد نخ خاب است که با جنس های مختلفی در بافت سجاده فرش مشهد شرکت دارد.
جنس نخ های خاب شامل بی سی اف، پلی استر، ویرجین و اکریلیک می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشد.
پست ترین کیفیت مربوط به الیاف بی سی اف است و بالاترین کیفیت هم مربوط به فرش های سجاده ای اکریلیک می باشد که بالاترین قیمت را هم دارند.

مورد اساسی دیگر برای مشخص کردن قیمت، تعداد شانه و تراکم خواهد بود. فرش مسجدی با تعداد شانه و تراکم بالاتر قیمت بیشتری نیز خواهد داشت به این دلیل که دوام و ماندگاری طولانی تری دارد.

نصب سجاده فرش مشهد

نکته ای که حتما باید آن را مدنظر داشته باشید این است که طاقه های فرش سجاده باید توسط نصاب نصب بشوند.

شرکت سبحان برای مساجدی که خرید بالای 200 متر مربع از شرکت را داشته باشند، به طور رایگان و به عنوان تخفیف کلی، نصب را انجام می دهد.
رول های فرش محرابی و یا تشریفاتی حتما باید طبق اصول در مساجد و نمازخانه ها نصب شوند. در مواردی که هر رول به یک ستون برخورد می کند حتما باید توسط نصاب کاربلد عملیات نصب صورت گیرد تا آسیبی به سجاده فرش مشهد وارد نشود.
نصاب های کارخانه سبحان، مجهز به دستگاه چرخ زیگزاگ هستند تا در هنگام برش فرش ها در موانع بتوانند آن قسمت را دوردوزی کنند و کاملا طاقه های فرش را فیت مسجد نصب کنند.
از آنجایی که روش های نصب سجاده فرش محرابی به دو صورت موازی و آجری صورت می گیرد، باید از قبل با نصاب شرکت هماهنگی های لازم را انجام دهید.

خرید فرش سجاده مشهد
خرید فرش سجاده مشهد

کارخانه فرش سجاده سبحان:

کارخانه سبحان با سابقه ای درخشان در تولید انواع طرح سجاده فرش مشهد و کاشان، یکی از معتبرترین شرکت ها محسوب می شود.
سبحان به طور کلی هیچ نماینده رسمی در دیگر شهرها ندارد و مستقیما و بدون هیچ گونه واسطه ای فرش را در هر جای ایران و حتی خارج از ایران به دست مصرف کننده می رساند.
اگر قصد داشتید تا نمونه ای بافته شده را جهت بررسی کیفیت مشاهده کنید، می توانیم یک سمپل را به آدرس شما بفرستیم.
طرح ها و رنگبندی ها هم از طریق واتساپ برای شما ارسال می شود تا مورد مناسب را بتوانید انتخاب کنید و سفارشتان را ثبت کنید.
در صورت نیاز، امکان ارسال نماینده جهت متر کردن مساحت مکان مذهبی شما نیز وجود دارد.

تماس با کارخانه فرش سجاده ای سبحان :
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش