بهترین جنس فرش مسجد

بهترین جنس فرش مسجد

با توجه به افزایش جمعیت پس از انقلاب جمهوری اسلامی، نیاز جامعه به مساجد بیشتر باعث شد تا خیران به ساخت مسجد مبادرت کنند که تا به الان بنا به آمار حدودا بالای 80 هزار مسجد در سراسر ایران وجود دارد.
برای زیباتر کردن مساجد که به واقع جوانان را به خود جذب کند، لازم است که بهترین جنس فرش مسجد را هم برای این اماکن مقدس تهیه کنید.
همچنین اداره ها، مدرسه ها و دانشگاه ها هم دارای سالن های نمازخانه هستند و آن ها هم به سجاده فرش محرابی مناسب نیاز خواهند داشت.
از سویی دیگر مکان های مقدس دیگری هم مانند حسینیه ها و امامزاده ها در سراسر شهرهای ایران واقع شده اند که باید جهت زیباسازی آن ها نیز کوشا باشید.
همانطور که دیدید مکان های مذهبی بی شماری را نام بردیم که اولین لازمه هر کدام از آن ها فرش سجاده ای باکیفیت و مناسب است چراکه نمازگزاران و عبادت کنندگان باید زمان زیادی را بر روی آن بنشینند.
سوالاتی که در این مورد برای مشتریان عزیز پیش می آید این خواهد که بهترین فرش مسجدی باید دارای چه ویژگی هایی باشد و از کدام شهر باید تهیه شوند؟
در این مقاله که کارگروه شرکت سبحان آن را آماده نموده است، توضیحات مفصلی را ارائه خواهیم داد تا در خریدتان مشکلی نداشته باشید.

خرید بهترین جنس فرش مسچد
خرید بهترین جنس فرش مسچد

بهترین جنس فرش مسجد کدام است؟

برای اینکه بدانید چه فرش مسجدی دارای بهترین جنس است باید شما را با دو عامل مهم که در تولید سجاده فرش های ماشینی کاربرد دارند آشنا کنیم.
این دو عامل مستقیما در بافت شرکت دارند و تعیین کننده کیفیت فرش سجاده خواهند بود؛ این دو فاکتور عبارتند از جنس الیاف تولیدی و همچنین تعداد گره های بافت.
پیش از اینکه به تشریح دو مورد بالا بپردازیم، می خواهیم اطلاعاتی را در مورد الیافی که در صنعت بافندگی قالی ماشینی به کار می روند در اختیارتان قرار دهیم.
اینکه بهترین جنس فرش مسجد با چه نوع نخی بافته می شود را در قسمت بعدی توضیح می دهیم اما سوال دیگری که در مورد الیاف مطرح است این می باشد که الیاف در داخل ایران تولید می شوند یا در خارج و کدام ها بهتر هستند؟
خدمت شما باید بگوییم الیافی که امروزه در صنعت نساجی چه پارچه بافی و چه بافت فرش سجاده ای وجود دارند همگی مصنوعی و ساخته دست بشر هستند. البته الیاف طبیعی مانند کنف و پنبه هم در تولید به کار می روند اما در قالی به عنوان نخ خاب اصلی مصرف نمی شوند.
الیافی که برای فرش ماشینی مساجد و نمازخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند اکثرا از خارج ایران وارد می شوند به خصوص الیاف اکریلیک.
البته که در ایران هم الیاف تولید می شوند ولی بیشتر الیاف پلی استر و بی سی اف؛ الیاف اکریلیک تولیدی در ایران بسیار کم هستند و به ناچار باید از خارج وارد شوند تا نیاز کارخانه ها را تامین کنند.
حال سوال پیش می آید که الیاف اکریلیک از چه کشورهایی وارد شوند؟ کشورهای ترکیه، چین، اسپانیا و آلمان در صادرات الیاف اکریلیک پیشتاز هستند که در تامین اکریلیک کشور ایران هم کمک کننده هستند.

بهترین فرش مسجد محرابی
بهترین فرش مسجد محرابی

بهترین فرش مسجد با نخ اکریلیک یا پلی استر؟

همانگونه که در قسمت قبل توضیح دادیم الیافی که به عنوان نخ خاب در سجاده فرش ها به کار می روند، تماما غیرطبیعی هستند و فقط نخ پنبه و جوت طبیعی می باشند که از آنها برای نخ خاب استفاده نمی شود.
به نخ های اصلی که روی سطح فرش سجاده ای مساجد مشاهده می کنید، نخ خاب گفته می شود؛ این جنس نخها بیشتر شامل 4 نوع BCF، پلی استر، ورژن یا ورجین و اکریلیک می باشند.
کلا فرش فروشان به اکریلیک تمام نخ و به سه مورد دیگر جنس پلاستیک می گویند. بی شک اگر بهترین جنس فرش مسجد را می خواهید باید فقط فرشهای ماشینی 100% اکریلیک را بخرید.
فرش نمازخانه ای و یا مسجدی که کاملا با جنس اکریلیک بافته شده باشد با رفت و آمد بر روی آن، اصلا کوبیده نمی شود و خاصیت ارتجاعی دارد.
جنس بی سی اف پایین ترین کیفیت ممکن را در میان موارد یاد شده در بالا دارد. این نوع الیاف در فرش های مسجدی عمر کوتاهی دارند و بعد از سه چهار سال پاخوردن باید تعویض بشوند چراکه دیگر مناسب نمازگزاران نخواهند بود.
جنس پلی استر از نظر ساختاری شبیه به BCF است اما کیفیت بالاتری را نسبت به آن دارد. در هر صورت هر دو مانند پلاستیک هستند و بعد از مدتی مثل موکت کوبیده شده و نرمی نخواهند داشت. اگر به دنبال خرید فرش سجاده ای ارزان هستید همین مورد را می توانید انتخاب کنید.
جنس ورجین نزدیک به پنج شش سال هست که وارد صنعت بافت قالی ماشینی شده است. ورژن چیزی بین اکریلیک و پلی استر می باشد. از این منظر که خواص ظاهری مانند اکریلیک اما خواص ذاتی شبیه به پلاستیک را داراست.
پس اگر به دنبال بهترین کیفیت فرش مسجدی می گردید باید نخ های 100% اکریلیک را برگزینید تا سال های سال بتوانید از آن در اماکن مذهبی خودتان استفاده کنید.

بهترین جنس فرش مسجد 700 شانه یا 500 شانه است؟

در صنعت بافندگی دو اصطلاح تخصصی شانه و تراکم بسیار رایج هستند که هر دو بیانگر تعداد گره های سجاده فرش ماشینی می باشند.
تعداد شانه درواقع به همان تعداد گره های در عرض قالی ماشینی گفته می شود؛ به طور مثال 500 شانه یعنی در یک متر مربع از عرض قالی 500 گره زده شده است.
میزان تراکم هم به همان گره های در طول فرش ماشینی برای مسجد می گویند؛ مثلا وقتی می گویند یک قالی با تراکم 1000 می باشد یعنی در هر متر مربع از طول آن 1000 گره وجود دارد.
اگر تا به حال به دنبال خرید قالی ماشینی بوده اید، احتمالا متوجه این موضوع شده اید که شانه و تراکم های گوناگونی وجود دارند که این بستگی به نوع دستگاه یا ماشین بافندگی خواهد داشت.
تعداد شانه های رایج عبارتند از 440، 500، 700، 1000، 1200 و 1500؛ همچنین میزان تراکم ها متنوع ترهستند که عبارتند از: 800، 1000، 1200، 2100، 2250، 2550، 3000 و…
در میان شانه و تراکم های نام برده شده در بالا، به عنوان بهترین جنس فرش مسجد می توانیم فرش های 700 شانه با تراکم 2250 را پیشنهاد کنیم که علاوه بر استحکام، از ضخامت بسیار خوبی هم برخوردار می باشند.
باید توجه داشته باشید که هر چه میزان شانه و تراکم در فرش های سجاده ای بالاتر می رود، کیفیت آن بالاتر رفته و در نتیجه طول عمر آن نیز افزایش پیدا می کند. بالطبع این چنین قالی ها قیمت بیشتری را هم دربر خواهند داشت.
اما این بالا رفتن شانه و تراکم برای مساجد و نمازخانه ها تا یک حدی مثلا 700 شانه کافی است چراکه اگر شانه آن بیش تر از این شود دیگر ضخامت خود را از دست داده و ظریف تر می گردد که این موارد دیگر برای قالی منزل خوب می باشند.

بهترین جنس فرش مسجد کارخانه کاشان
بهترین جنس فرش مسجد کارخانه کاشان

بهترین طرح فرش مسجد کدام است؟

فرش هایی که در مساجد از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته اند شامل 2 نوع قالی های کلاسیک (12 متری و 9 متری و 6 متری) و جدیدتر همین طرح های سجاده فرش مسجدی مخصوص می باشد.
قالی های قدیمی و کلاسیک بیشتر برای خانه ها مناسب هستند که ابعاد تولیدی آن ها دقیقا براساس اتاق های منازل می باشد؛ ابعاد اتاق ها معمولا 2 در 3 متر و امروزه بیشتر 2/5 در 3/5 یا 2 در 3 متر ساخته می شوند.
قالی های قدیمی مورد استفاده در مساجد و امامزاده ها از آنجاییکه اکثرا وقفی هستند، طرح و رنگ های مختلفی دارند همچنین همگی با سایزهای متفاوت 6 و 9 و 12 متر خواهند بود که پس از پهن شدن اصلا نمای زیبا و خوشایندی را ایجاد نمی کنند.
اما با واردات دستگاه های بافت مختلف انواع فرش سجاده ای مخصوص به تولید رسیدند. این نقشه ها که توسط نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده اند را می توان به سه دسته فرش محرابی، تشریفاتی حاشیه دار و همچنین طرح یک تکه تقسیم بندی نمود.
بدون شک بهترین جنس فرش مسجد از نظر طراحی متعلق به فرش های طرح محرابی خواهد بود به این دلیل که محل قرارگیری هر عبادت کننده را در مسجد و نمازخانه به طور دقیق مشخص می کند و هماهنگی خوبی بین صف ها ایجاد می کند.
فرش های تشریفاتی برای جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، برای سالن های تشریفات، راهروها، راه پله ها و همچنین مساجد؛ تفاوت فرش طرح تشریفات مسجد با دیگر مکان ها در تعداد حاشیه های آن هاست، برای اماکن مذهبی یک حاشیه و سایر مکان های غیرمذهبی 2 حاشیه به کار می رود.
قالی های سجاده ای اصطلاحا یک تکه ای برای اولین بار توسط شرکت سجاده بافی سبحان تولید و در امامزاده یزد نصب گردید؛ به این نقشه طرح کاشیکاری هم می گویند به این سبب که بعد از نصب کاملا یک تکه و یکپارچه به نظر می رسد.
صرفا نمی توانیم بگوییم مثلا فرش محرابدار را برای مسجد استفاده کنید و یا تشریفاتی را برای حسینیه چراکه سلیقه ها با هم فرق دارند و این هیات امنا هستند که باید با توجه به فرهنگ مردم منطقه ی خود گزینه مناسب تر را انتخاب نمایند.

اکریلیک بهترین جنس نخ فرش مسجد
اکریلیک بهترین جنس نخ فرش مسجد

بهترین جنس فرش مسجد را از کجا بخریم؟

سوالی که بسیاری از متولیان مکان های مقدس دارند این است که مرکز خرید فرش سجاده ای کدام شهر است یا برای تهیه قالی مسجدی مناسب باید به چه کارخانه ای مراجعه کنند؟
درست است که ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قالی ماشینی در جهان محسوب می شود ولی این بدان معنی نیست که در همه شهرهای ایران کارخانه بافندگی وجود داشته باشد.
در کشورمان ایران 2 شهر مشهد و کاشان در تولید انواع فرش ها زبانزد و پیشرو هستند که بخش اعظمی از نیاز ایران را تامین کرده و حتی با تولیدات بالا به دیگر کشورها نیز صادر می کنند.
در مجموع برای خرید بهترین جنس فرش مسجد پیشنهاد می کنیم که به شهرستان کاشان مراجعه کنید به این سبب که شرکت هایی وجود دارند که به طور اختصاصی فقط سجاده فرش محرابی مخصوص اماکن مذهبی را می بافند.
از جمله معروفترین کارخانه های موسوم به سجاده باف، شرکت فرش ثریا کویر کاشان با برند فرش سجاده سبحان می باشد که نزدیک یک دهه به این حرفه مشغول است و سال ها فعالیت طراحی، بافت و نصب را برای مساجد کشور در کارنامه خود دارد.
کارخانه سبحان به صورت رسمی در دفتر روزنامه جمهوری اسلامی ثبت شده و دارای استاندارهای لازم جهت تولید فرش سجاده ای مسجد 700 شانه با نخ 100% اکریلیک می باشد.
همچنین برای اداره ها که نیاز به فاکتور رسمی و قانونی دارند، شرکت سبحان امکان صدور فاکتورهای رسمی با حساب شرکتی را داراست که می تواند گزینه ایده آلی برای مدارس، دانشگاه ها و اداره جات باشد.
دیگر امکانی که کارخانه سجاده فرش مسجد سبحان برای مشتریان خود می تواند فراهم کند، فروش اینترنتی و همچنین فروش از طریق سامانه تدارکات دولتی می باشد که از جمله شرکت های معتبر در این زمینه خواهد بود.

تماس با کارخانه فرش سجاده ای سبحان :
آدرس کارخانه : کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – اصلی اول – فرعی چهارم – میدان هیات امنا – جنب کارخانه فرش شادلین
تلفن همراه : 09137292938
تلفن ثابت : 03154750655

Call Now Buttonتماس با واحد فروش